Livet... som oftast.

Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 13 oktober 2012 18:19

När jag var 12 år började Ika i rutan att visas. Hon är... unik, no doubt. Nu när jag som 36-årig fyrabarnsmor tittar på detta undrar jag vad 17 hon gick på??

Tant A Ika.


 


På Wikipedia finns följande läsa: "Ika i rutan var ett svenskt tv-program för barn som hade premiär den 14 november 1988 i SVT. Programledare var Ika Nord som mimade och höll på med mystiska danser, bland annat en skelettdans. Ett plastskelett vid namn Åke var också ofta med."

 

Ika Nords hemsida

 

Titta på dessa och njut. Själv kan jag bara konstatera att det är väl inte konstigt man är som man är efter att ha gått igenom sina första tonår med Ika!  




Av Anna - 13 oktober 2012 15:54

Nu är jag hemma efter 2 pass vattengympa och 40 minuter i en bastu het som helvetet självt. Jag är helt slut i kroppen, benen och armarna är som spagetti. Men ack så nöjd jag är med mig själv!!!
Duktig Tant A!!

Och jag är helt absurt sugen på CHOKLAD... Men det skulle ju tillintetgöra dagen så något sånt blir det inte. Sådeså!

Min käre make har lagat mat medan jag var borta så jag ska istället avnjuta fiskekaka och potatis. Och sen en massa vatten.

Av Anna - 13 oktober 2012 09:55

Ungarna sitter klistrade framför Wall-E, min älskade karl har lagt sig en stund.
Jag får faktiskt sitta i relativt lugn i ett hörn med en mugg kaffe.

Idag ska jag på vattengymnastik igen, faktiskt två gånger. Det är öppet hus och allmänheten är välkommen. Jag kanske inte tillhör den allmänheten men tillfället ska utnyttjas såklart!!
Jag känner mig helt lugn och tillfreds med att jag har 13 kilo att gå ner. Faktiskt! Jag hyser inte det minsta tvivel om att jag fixar det.
Jag har helt enkelt kommit på hur det ska gå till. Inga jävla dieter och jojobantande! Jag ser på det liv jag levt de senaste två åren och allt är glasklart. Det jag behöver göra är kort och gott att skärpa mig. Sluta ät skit, och få upp arslet ur soffan!
Det är allt. Ändrar jag på det så kommer dom här kilona att droppa av mig. Om jag dessutom kommer igång med lite träning på det så är livet som det ska sen!

På tisdag ska jag till ett gym och känna mig för. Jag är ju folkskygg.. läkarna kallar det "social fobi", men i själva verket handlar det bara om extremt dåligt självförtroende. Så att gå till ett gym är SKITLÄSKIGT! Jag ska dit och titta, känna av atmosfären. Och målet är ett rullande medlemsskap, Zumba och tillgång till maskiner. Jag hoppas jag vågar!!!

Av Anna - 12 oktober 2012 18:17

Idag bakade jag nordeuropas godaste muffins. Sanslöst delikata. Och stora!!
Receptet kommer senare, jag är för upptagen med att njuta just nu.

Av Anna - 12 oktober 2012 14:43

jag blev desperat sugen på att baka stora chokladmuffins med marshmallows i. Någon som besitter ett bra recept?

Av Anna - 12 oktober 2012 09:43

Jag kokar idag. Så ilsk så det är jobbigt. Och jag vet inte varför...
Usch fan.

Av Anna - 11 oktober 2012 20:41

Nyss hemkommen från vattengymnastiken. Jag önskar verkligen den var typ 3-4 ggr i veckan istället för en gång. Den är underbar, så är det.

Men nåt udda fick jag syn på...
I duschen innan ser jag i ögonvrån hur en kvinna ser lite mysko ut. Så jag råkar som av en slump vända mig om.
Och veeeet ni vad människan gör??
Ståendes mitt i duschstrålen använder hon en hand och tvättar håret. Den andra håller hon en MAJSKOLV med som hon gnager febrilt på!!
WTF?

Men så slog det mig.
Hon kanske hade saltat den för mycket och behövde skölja den?

Av Anna - 11 oktober 2012 15:17

Jag önskar att jag hade en.. Ja vad ska jag kalla det? Livscoach?!
Någon som skötte mig, tog hand om mig, bestämde och jaga mig med piska. Ja inte på DET sättet, snuskhummer!!!

Min livscoach, vi kan kalla henne Den Bättre Vetande, skulle ta över alla beslut. Lead and I shall follow.

Den Bättre Vetande skulle varje dag servera mig mat och dryck. Noga sammanställt efter vad jag behöver. Näringsmässigt, kalorimässigt. Allt.
Den Bättre Vetande skulle aldrig tala om vad som är rätt och fel, utan helt enkelt servera mig rätt med order om att äta.

Den Bättre Vetande skulle tvinga ut mig. Ge mig order att jogga, jogga bredvid mig och mana på! Den Bättre Vetande skulle riva i på skarpen om att det inte betyder något att jag skäms och inte vågar visa mig ute. Den Bättre Vetande skulle naturligtvis säga att vad andra tycker är skit samma och inte ge mig något val.

Den Bättre Vetande skulle inte påmonna mig om att jag faktiskt inte klarar mig på bara kaffe utan behöver vatten med. För Den Bättre Vetande skulle helt sonika hålla fram ett vattenglas och barskt säga: Drick.

Den Bättre Vetande skulle tillochmed stå här på kvällen, pekandes med hela armen och säga: Nu ska du sova.

Den Bättre Vetande skulle ge mig mitt eget Boot Camp, ett ansvarsbefriande liv, och allt skulle gå åt rätt håll.
Den Bättre Vetande skulle inte ge mig något annat alternativ än att lyckas.

Ovido - Quiz & Flashcards