Livet... som oftast.

Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 9 oktober 2012 14:40

Ja nu har Sveriges stora hatobjekt erkänt sitt "konstprojekt"... Påstår hon.
Hela denna avskyvärda karaktär ska alltså varit en påhittat roll hon skapat och spelat. Nu efter 10 månader ska hon gå tillbaka till sitt vanliga jag, och lämna landet.

Är det bara jag som tycker det här luktar bullshit lång väg?

JAG tror detta flickebarn snarare börjat inse vilket misstag det var att visa upp sig på det sätt hon gjort. Kanske, kanske, börjar hon tillochmed bli vuxen och försöker desperat rädda sitt anseende?

Av Anna - 9 oktober 2012 11:15

Jamen jag måste ju prova.

*öppnar*

Luktar gott...
Smakar ljuvligt!!!

Av Anna - 9 oktober 2012 09:50

 
Det är dags för föräldrafika på dagis. Ett par av dessa gamla godingar ska jag ta med dit!
 
Tigerkaka
 
200 gr smör eller margarin
2.5 dl strösocker
3 st ägg
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 dl grädde
1 msk vaniljsocker
2 msk kakao
 
Gör så här
 
Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en kransform, cirka 1.5 liter.
  • Rör smör och socker poröst. Rör ner ett ägg i taget under omrörning.
  • Blanda mjöl, och bakpulver och blanda i det.
  • Tillsätt grädden och blanda väl.
  • Ta undan en tredjedel av smeten i en annan skål och blanda ner kakaon.
  • Smaksätt resten av smeten med vaniljsockret.
  • Häll hälften av den ljusa smeten i formen och sedan den mörka smeten och resten av den ljusa.
  • Dra runt med en gaffel lite så det blir marmorerat.
  • Grädda i nedre delen av ugnen i cirka en timme.
Låt kakan svalna innan du skär upp den.

Av Anna - 9 oktober 2012 08:35

Av Anna - 9 oktober 2012 07:12

Allt kaosar och alla är på ett djävulskt humör...

S fick mjölk i ansiktet och O bara tittade utan att göra något. S fick ett av sina utbrott och en Hokus Pokusstol flög genom köket och landade tre meter bort. Godmorgon grannarna.....

G hatar sina reservglasögon och kastar dom hela tiden. Han är ilsk och terrar stackars A... som i sin tur terrar tillbaka och babyslagsmål är ett faktum.

O har, mycket förståndigt, satt sig i sitt rum för att slippa kaoset.

Så fort S går ska O ta en dusch med G. Min lille G ska ha sin första dagisfotografering idag! Klart som f att det sker när hans ubercoola pilotglasögon är på reparation...

Nu ska jag jaga ut S till bussen och se om jag kanske kan få en kopp kaffe i lugn och ro. Tveksamt.

Av Anna - 8 oktober 2012 12:39

Av Anna - 8 oktober 2012 12:27

Jag och G har hämtat glasögonen och naturligtvis passat på att handla. Behövde ägg och smör tills imorgon för jag ska vara bullmsmma och baka till dagis.

I affären möts vi av ett BERG av chokladkakor med Disneymotiv... Må så vara att G inte ens hunnit bli 3år, men nog vet han både vad choklad och Disney är... Så då får man som mor snabbt välja mellan att låta honom få, eller orsaka spräckta trumhinnor på alla i butiken samt stå ut med dom menande blickarna.

Ja choklad blev det...

Av Anna - 8 oktober 2012 11:28

Min lille G har haft en lös nagel några dagar. Idag ramlade den av. En liten bit satt kvar längst in mot nagelbandet, men den råkade han riva av nu. Han har jätteont och är sååå ledsen stackarn. Det svider kan jag tänka. Blöder gör det, så bandage blev det. Stackars G!!

Ovido - Quiz & Flashcards