Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 13 juni 2014

Exportera hunden

Av Anna - 13 juni 2014 18:43

Jag har ju kommit till insikten att vår fina dalmatiner inte har det så bra som han borde här. Mina ungar har ledsnat på att aktivera honom. Eller i rättvisans namn - dom har fått för mycket andra intressen som tar detas tid och lust.
Maken är ointresserad av hunden, men det var klargjort redan innan vi fick hem honom så ingen skuld på honom!
Den här rasen behöver mycket mental och fysisk träning. Väldigt mycket. Och ensam hinner jag inte med att ge honom det. Det medför inga problem för oss, men för honom. Han mår bra NU men i längden kommer det inte vara bra för honom. Så motvilligt beslutade jag att jag måste hitta nytt hem åt honom. La ut annonser och fick napp på ett par som ville komma och titta.
Men så hände det idealiska!!
En kvinna på Facebook som jag haft lite sporadisk kontakt med blev helt besatt och vill ha honom!
Hon har många års erfarenhet av rasen. Tävlar i agility och ställer ut, plus flera andra saker jag inte ens minns namnet på.
Och hon har hundens kullsyster, och en till dalmatiner. Med andra ord vet jag att han i princip kommer till Paradiset. Det kan banne mig inte bli mer rätt! Det känns tillochmed som att det är tur att vi inte kan ha honom kvar, för annars hade han inte fått den här underbara chansen!
Dom bor i Finland, och dom ska bila hit och hämta honom. Bara det visar ju att dom verkligen vill satsa på honom!

För att flytta dit behöver han en bunt med vaccinationer, ett svenskt pass och vara avmaskad 1-5 dagar innan resan. Passet och vaccinationerna har han redan, och avmaskningen kostar 200kr hos hans vet så det fixar vi dagarna innan hon kommer hit. Jag vet inte när än, men vi siktar på tiden runt midsommar.

Det känns så jävla rätt! Han kommer få det så bra hos henne. Han kommer komma till sin rätt där, få göra allt det han är ämnad att göra!
Min prickiga go'knul...

 
 
Stamp-E

Stamp-E

14 juni 2014 08:14

gratulerar, va skönt att veta att hunden kommer få det bra. Vi vill oxå bli av med våra hundar, men i och med att de alltid levt ihop, så vill vi bli av med dem tillsammans, och en snart 15-årig gammal stinkande tax med ruttnande tänder, och en schäfer-labrador-dalmatiner på 6 år som är helt galen och bara vill döda alla andra hundar (skojar inte, löpande tikar, valpar, hanar, allt, allt..) så är det inte så lätt...

alltså dom är jättegoa, som små bebisar, men vi vill bli av med dem... men men... vi har väl fått dem för våra synder haha...


trevlig helg

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Anna

14 juni 2014 08:26

Oj, ja det lät ju inte som dom mest attraktiva sötnosarna på omplaceringslistan. Hehe
Men det finns säkert någon hundtoka där ute som skulle falla för den duon med, om du är lika brutalärlig i annonsen. :-D

Jag är toklycklig över hur det löser sig här. Men äldste sonen är inte lika lycklig... Han förstår ju, men är hjärtekrossad.

Trevlig helg ni med!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards