Livet... som oftast.

Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 18 oktober 2012 10:20

Ja det här går ju bra? Inte då...
Men jag skriver på ändå jag, glad och tacksam över de få som ändock besöker mig.

Av Anna - 18 oktober 2012 09:34

Jag äter min äckliga gröt, havre-äpple-linfrö och är tacksam att jag inte har problem att äta sånt jag finner äckligt.

Jag har gått och funderat på träningen som komma skall.
Zumba eller Get Up Cirkelträning.
Först var det ju Zumban jag siktade på. Men jag vill ju båda!
Så lät jag förståndet styra, jag mailade "min" tränare och frågade om råd. Jag är totalt otränad, har ingen kondition och har en viss övervikt. Huvudsakliga målet just nu är att komma igång, förbränning och kondition.
Vilket vore då lämpligast för mig, frågade jag.
Med bra motivering till varför föreslog hon Get Up Cirkelträning.
So be it! Hon vet vad hon pratar om, så då tar vi det!

Mitt schema blir då såhär:
Måndagar - Easyline Cirkelträning
Onsdagar - GetUp Cirkelträning
Torsdagar - Vattengymnastik

Det är för min del en aktivitetsökning på 300%!

Nu gäller det att hålla fast det och köra järnet utan att ge upp!

Av Anna - 18 oktober 2012 07:02

Jag vaknade med världens huvudvärk. Känner mig uttorkad så jag får försöka råda bot på det...
Min stackars G som sååå gärna vill till dagis håller jag hemma. Hans luftrör började bubbla igen av att vara aktiv igår. Han kommer vara en total pest idag, ser det på hans beteende.

Tack och lov är det torsdag!
Min lilla egentid på badhuset ikväll. Jag ska dit tidigare idag för att badta med Motormouth.
Desdutom är det vårdbidragsdag. Pengar är det brist på så slantar välkomnas verkligen.

Igår beställde jag en tygpåse på Unicef. Jag känner mig så töntig som släpar badkläder i Icapåse...

Jag undrar om tvättstugan är ledig?

Av Anna - 17 oktober 2012 21:54

Jo dom gör det!! Har man ont i ryggen så sätter man en kondom på höften. Då blir ryggen mindre ond.
Det var vad min mamma förklarade för mig när jag som barn hittade ett paket kondomer under pappas sängbord.
Såna förklaringar var vanligt från min mor. Och jag trodde blint på allt hon sa, för mammor ljuger inte för sina barn! Eller?
Det stör mig än i dag när jag tänker på allt hon tutade i mig.

(Ja det finns mycket som stör mig när det gäller henne. Men min avsky gentemot mamma och orsakerna till det kan vi avhandla en annan dag.)

Men fördelen är att jag aldrig varit så mot mina barn. Jag kommer aldrig vara det. När mina barn kommer med frågor som en del kan tycka är besvärliga eller genanta, då svarar jag ärligt och rakt.
Det blir ju ibland svar som ungarna tycker är för mycket info, pinsamt. Men mina ungar VET iallafall att mamma kan man fråga, och mamma kan man lita på. DET betyder så mycket för mig!!

Jag älskar er, mina frågvisa ungar, som nu vet vad mens är och vad en tampong används till!

Av Anna - 17 oktober 2012 21:36

Jag var ju som lite slö och slite. Ville hellst mysa ner mig i ett soffhörn och bara vara. Och jag var på god väg, när jag plötsligt slogs av tanken "JAMEN qMIDDAG DÅ???"...
Det är ju onekligen bra om ungarna får mat va?
Okej...
Lite dåligt samvete så jag tänkte vara lite snäll med dom och göra amerikanska pannkakor. Fippla fram ett recept och drog till med 24 pannkakor. Snäll som jag är tänkte jag fjanta till så dom fick såna till frukost med nämligen.
Jag blev lite impad av receptet! Så enkelt, jämna siffror och himla smidigt! Så jag körde på, nynnande julsånger, nöjd med min smarta ide.
Jag hade en himlans massa i huvudet... Skoinköp, träning, Unicef, ungarna, digital köksvåg, kommande blogginlägg... Ja mycket att fundera på!

Nu, TRE SATANS TIMMAR SENARE är jag måttligt road.

Man tycker väl att jag under smetens skapande borde ha reagerat på mängden? Inte då! Det var först när hälften av eländet var stekt. Jag fick ta fram receptet igen och kolla.
Och vet ni vad?? Det ÄR en markant skillnad mellan 24 pannkakor och 24 PORTIONER!!

Nåja, nu finns det visst pannkakor till frukost och mellis, resten av veckan...

Men ungarna är glada!!

Av Anna - 17 oktober 2012 18:07

SNAFU.
Vart tog min energi och mitt strålande humör vägen?
Pannkakor kanske?

Av Anna - 17 oktober 2012 14:49

Stiliga va? Och så fluffiga och mjuka så ni kan inte ana!

Recept?
Njaeä...
Resten av gröten
Två påsar jäst
Lite salt
En skvätt lantbrödsmjöl
En rejäl laddning vetemjöl
En skvätt sirap
En liten lagom klump margarin
Lite varm mjölk

;-)

Av Anna - 17 oktober 2012 10:13

Återigen står en deg på jäsning. Förhoppningarna känns lite lägre än sist men vi får väl se. Resultatet spelar som mindre roll, jag har KUL när jag stökar på.

Min spillevink till O skickade ett sms:
Kan du komma hit med mina handskar? SNÄLLA?!

Mor svarade: NEJ jag klär inte på en bebis jag precis klätt av för att gå 50 meter för att ge dig handskarna du sket i att ta med dig imorse. Men DU kan gå de ynka 50 metrarna själv, jag kan kasta ut dom genom fönstret.

Ibland tänker inte barn längre än näsan räcker va?

Nu ska min lille A sova ett par timmar. Nästan en timme försent pga mammas köktjänstgöring. Själv funderar jag på att hyra en film och bara ta det lugnt. Tycker jag var duktig nog igår och får faktiskt slappa idag!

Ovido - Quiz & Flashcards