Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2012

Ta över mitt liv!!

Av Anna - 11 oktober 2012 15:17

Jag önskar att jag hade en.. Ja vad ska jag kalla det? Livscoach?!
Någon som skötte mig, tog hand om mig, bestämde och jaga mig med piska. Ja inte på DET sättet, snuskhummer!!!

Min livscoach, vi kan kalla henne Den Bättre Vetande, skulle ta över alla beslut. Lead and I shall follow.

Den Bättre Vetande skulle varje dag servera mig mat och dryck. Noga sammanställt efter vad jag behöver. Näringsmässigt, kalorimässigt. Allt.
Den Bättre Vetande skulle aldrig tala om vad som är rätt och fel, utan helt enkelt servera mig rätt med order om att äta.

Den Bättre Vetande skulle tvinga ut mig. Ge mig order att jogga, jogga bredvid mig och mana på! Den Bättre Vetande skulle riva i på skarpen om att det inte betyder något att jag skäms och inte vågar visa mig ute. Den Bättre Vetande skulle naturligtvis säga att vad andra tycker är skit samma och inte ge mig något val.

Den Bättre Vetande skulle inte påmonna mig om att jag faktiskt inte klarar mig på bara kaffe utan behöver vatten med. För Den Bättre Vetande skulle helt sonika hålla fram ett vattenglas och barskt säga: Drick.

Den Bättre Vetande skulle tillochmed stå här på kvällen, pekandes med hela armen och säga: Nu ska du sova.

Den Bättre Vetande skulle ge mig mitt eget Boot Camp, ett ansvarsbefriande liv, och allt skulle gå åt rätt håll.
Den Bättre Vetande skulle inte ge mig något annat alternativ än att lyckas.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards