Livet... som oftast.

Alla inlägg under juli 2013

Av Anna - 24 juli 2013 08:34

Jag går sista veckan i matsalen nu, och det känns mullefunk. Svårmod liksom. Jag kommer sakna mina gamlingar där! Deras livshistorier, vänliga ord och skojfriska humor. Vilka liv dom levt! Länder dom upplevt, hårda långa liv. Tänk att vid 90+ få känna att man verkligen upplevt så mycket. Känna att man inte bara hängt med och låtit livet passera. Ja, usch vad jag kommer sakna er rara gubbar och gummor!!

Av Anna - 20 juli 2013 05:37

Jo, barn är söta. Men inte klockan 04.45 på en lördagsmorgon. Kunde vi inte trynat en timme till eller två? När karln vaknat tänker jag allt dra täcket över huvudet ett par timmar till. #barn #trött

Av Anna - 19 juli 2013 16:12

Nu har jag kommit in i arbetarsvängen för plötsligt känner jag "åh äntliiigen helg!". Det var några år sedan jag kunde uppskatta helgen på det sättet. Men jag är trött och sliten. Mina fötter ömmar och jag känner verkligen att jag jobbat. Två olika vik kör jag varje dag och det är faktiskt fullt upp med det. Trivs gör jag, och jag surar allt lite över att det "bara" är vik. Men det här är vägen in i kommunen, och jobb i kommunen är stabilt. Med lite tur så hamnar jag väl där!Nu testar jag att blogga på paddan och det verkar ju fungera det med. Tror jag.Ill be back...

Av Anna - 12 juli 2013 17:56

Ute är säkert närmare 30 grader varmt och här sitter jag inne på gymet. Har hållit på en timme ensam och om 20 min börjar spinningen. Yay me!!

[Bild]

Av Anna - 10 juli 2013 11:53

Det är inte alltid jag och appen är kompisar. Här är bilden som appen inte ville ha i förra inlägget....

Av Anna - 10 juli 2013 08:33

Städtanten, aka Superstädtanten, iförd träskor drickandes kaffe i kommunal soffa. Yeah.

[Bild]

Av Anna - 9 juli 2013 17:25

Lycka är att komma in i förskolans matsal och hitta alla stolar på borden! Tack söta fröknar!
.....

Förra veckan frågade chefen om jag hade tid för han behövde mig tisdag och torsdag på ett äldreboende. Javisst sa jag! Vad slags jobb det var visste jag inte, men jag tyckte inte det spelade någon roll. Inom väggarna på ett äldreboende finns inget som han (lagligt) kan sätta mig på som jag inte klarar. Igår var jag på introduktion och det var inte alls vad jag trodde!! Jag ska sköta hela matsalen! Jag gör iordning, serverar fritidsbarnen, flyktingbarnen och ett tjugotal äldre där vissa ska betala kontant och andra faktureras osv.
Så idag när förskolan är städad beger jag mig till matsalen. Lite nervös är jag allt. Vem är vem på faktureringslistan? Vilka barn ska ha "minus gris" och vilka ska ha halal? Men... Det kommer gå skitbra, andra alternativ finns inte!
.....

Snabb kaffepaus ty kaos råder då alla barn ska kläs för utgång. Då passar jag på att reloada koffein.
Fasen vet hur han tänkt chefen. Jag är på förskolan 6.30-10.45 och sen i matsalen 11.00-14.00 Någon som vet vart min lunchrast tog vägen? Snabbkaffe och macka i bilen blir det.
.....

Sedär ja! Pensionärer och barn både mätta och glada! Det gick strålande, nervositet till trots. Allt rullade på helt enkelt. Dagens höjda ögonbryn går dock till kockan som ansåg att paltbröd och fläsk fungerar till barnen som inte får äta gris. Sanslöst! Efter påpekande föreslog dom då att dom ska få fläskpannkaka istället. Ursäkta? Fläsk? Nöff nöff?! Dom blev lätt generade efter ytterligare ett påpekande och lovade att det ska serveras både "Minus gris" och halal även imorgon. Snillen...
Öm i fötterna och trött i huvudet nu. Men nöjd!
.....

Av Anna - 7 juli 2013 14:19

Nu sitter jag på stranden och har det riktigt bra! Långt därute på en ö ser jag min fjortis spatsera runt och filosofera. Min treåring domderar runt med hink, vattenkanna, spadar och krattor precis i vattenbrynet. Här är långgrunt så han kan lätt gå 200 meter ut och inte ha vatten längre än till naveln. Runt mina fötter rejsar en dvärgpudel men den hör inte till oss. På stranden finns en stor familj med massor av barn och jycken är deras. Applåder och visslingar dock, ty pappan kom och frågade om dom fick låta hunden springa eller om jag ville dom skulle koppla den. Respekten uppskattas!

Fan nu upptäckte den högre makten att vi är här. Solen försvann bakom molnen och vinden ökade. Svinkallt helt plötsligt! Men det går över hoppas jag... Så lätt ska vi inte jagas bort!!

Ovido - Quiz & Flashcards