Livet... som oftast.

Alla inlägg under april 2013

Av Anna - 12 april 2013 10:46


Nu får ni ger er!!
Hur kan ni godkänna en blogg som denna?
(Adress till bloggen raderad här för jag vill inte sprida äcklets bilder.)

Sidan är mest fylld av skit, inskannade papper och FOTON PÅ DENNA KARL DÄR HAN BLOTTAR SIG!!

Han har haft bloggen i flera år?? Det kan omöjligt vara så att ingen klagat och ni inte vet om den...


Motbjudande med tanke på att det känns dom 90% av bloggarna här är under 18 år. Det här får ni åtgärda snarast.

Av Anna - 12 april 2013 10:24

Jodå jag lever!! Mitt bloggande har som legat på is lite, jag har helt enkelt inte haft lust att skriva.


..........


Och det var här jag hade tänkt att skriva om tiden jag varit tyst... Vad jag gjort, saker som hänt..
Men jag hittar varken orden eller skrivlusten.


Det vill sig banne mig inte ju!


Kort update då:
Jag röker inte!
Jag tränar så svetten forsar!
Jag har ordnat en praktik hos en kock på en lunchrestaurang, börjar 6/5!
Jag har bokat spa 22/4 för att få en djuprengöring och bli av med nikotinhyn!
Vi har pratat om flytt till Svalbard.


Och nu plockar jag bort datorn igen och tar fram en bok istället. 
Förlåt!!
Jag skaaaaa skriva mer. Men inte idag.
 

Ta hand om er kära vänner!


Besök mig gärna på Twitter, där får jag fram livstecken dagligen iallafalll...
@everydaygodess

Av Anna - 3 april 2013 10:05

Nu har jag inte rökt sedan i måndags.
Inte särskilt lång tid att skryta med men ändå en bra start…


Det känns irriterande och löjligt, inte ångestfyllt och jobbigt som jag trodde. Kroppen känns inte som den ens märker att jag inte är ut och röker som jag brukar, men händerna däremot vet fan inte vart dom ska ta vägen. Jag studsar upp och ska ut och röka på balkongen då och då och bara av vana, inte för jag är fysiskt röksugen. Jag fipplar runt i fickorna efter tändaren men hittar ingen. Nog känns det som jag lätt skulle kunna finna en miljon anledningar att tända en cig och göra den berättigad om jag ville, men jag vill inte. Det intresset finns inte. Det enda svåra jag känner är att jag tyvärr väldigt lätt skulle kunna utnyttja situationen och aktivera mitt bitch-mode utan egentlig anledning. Liksom passa på när tillfälle ges, precis som man kan passa på att vara lite extra krävande när man är gravid. Men det ska jag nog kunna låta bli nu när jag är medveten om det.


Nyss åt jag en Cornetto i bilen, och nog fan fann jag mig hålla struten mellan pek- och långfingret som om den vore en fet cigarr eller något! Lätt pinsamt.


I alla fall tycker jag att jag är duktigt, jag är nöjd!
Firade mitt val att sluta med att köpa dom där solglasögonen jag suktat efter ett bra tag.

Nu intar jag soffan en stund för lite slack…
Bagel med färskost, hamburgerkött (Jaaa, jag äter HÄST, shame on me!) vitlök och tomat, en stor mugg svart kaffe och Sofi Oksanen’s Utrensning.


Ovido - Quiz & Flashcards