Livet... som oftast.

Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 4 oktober 2012 11:43

Morotsstavar med pressad citron och citronpeppar.

Av Anna - 4 oktober 2012 11:06

Ja varför utsätter jag mig själv för denna jäkla soppa har några undrat, både här och IRL...


För en bunt år sedan gjorde jag en GBP (Gastric bypass) och lyckades gå ner 50 kilo. Jag mådde grymt bra!! Men så kom det två täta graviditeter och efter det stannade allt upp för mig. Jag fick dåliga ätvanor och slutade gå ner i vikt. Gravidökningen ligger kvar och jag måste arbeta bort den.

Tyvärr har jag inte självdiciplin nog att bara sluta med dom dåliga vanorna utan jag behöver något drastiskt för att bryta mina beteenden. Så då fick det bli den sk Dietsoppan.

Jag äter den och följer dom direktiven benhårt i en vecka. Vågen visar resultat, två dagar har hittils gett ett minus på 1,8 kilo. Första kvällen mådde jag hemskt, hade så ont i magen så jag höll på att gå åt. Men sedan dess har jag faktiskt mått bra. Jag har inget sötsug alls konstigt nog... Däremot skulle jag kunna offra mycket för en hårdbrömacka med ost och ett glas mjölk. Inte vad jag hade väntat mig!

Självklart fattar jag att om jag återgår till mitt gamla vanliga ätbeteende efter denna vecka så går jag upp mina kilon igen. Men som sagt, det här ska bryta just dessa vanor.

Förutom dieten försöker jag röra på mig. Vattengymnastik och prommenader. Det är svårt att hinna och orka så mycket mer just nu med 4 barn. Men innan den här veckan var det varken prommenader eller vattengymnastik så även om det låter lite är det en rejäl förbättring för mig.


 


Av Anna - 4 oktober 2012 10:21

Bäsen sover. Mamma njuter av tystnaden.

Av Anna - 4 oktober 2012 09:27

Sådeså!

Av Anna - 3 oktober 2012 20:44

Hittils hade jag haft 10 unika besökare på en dag. Men idag har jag (hittils) 106 unika besökare!
Jättekul överraskning helt klart!


TACK Maria Åkerberg!!

  

Av Anna - 3 oktober 2012 19:15

Psyket är långt ifrån det bästa pga soppdieten. Jag är konstant hungrig, och skulle offra ett lillfinger för något knsprigt och sött. Att laga mat åt familjen i detta läge är ingen höjdare.
Så till råga på allt... När jag fyllde år bakade ena pojken en blåbärspaj åt mig. Men han själv mådde dåligt så det slutade med att pajen frystes för att ätas när han mår bra. Det gör han visst nu för nu står den enorma, underbara pajen på köksbordet och tinar.

MEN JAG DÅ???

Jag får ju inte äta paj NU!?!
:-(

Av Anna - 3 oktober 2012 11:29

Igår var jag på spa som sagt. Helkroppsmassagen var självklart skön och väldigt avslappnande. Men någon större WOW-känsla gav den mig inte. Ansiktsbehandlingen däremot tycker jag är helt underbar! Jag känner mig så omhändertagen när jag får den.Ompysslad Skönt och mysigt.


Jag var där lite tidigt. Jag bytte om till den mysiga morgonrocken och tofflor och slog mig ner i en soffa stor som ett kungarike. Omgiven av mängder med kuddar och levande ljus! Svag avslappnande musik och ett glas chaithe. Helt ljuvligt!! Att bara få sitta en stund sådär, i lugnet, utan barn... det är obeskrivligt!!


Naturligtvis kunde jag inte motstå att skaffa mig lite nytt från Maria Åkerberg.


Denna gång blev det en 100ml tub med AHA & Jojoba Scrub. Den var verkligen skön och fräsch så jag kände att den lilla tuben jag köpte i helgen kommer ju inte räcka länge...


Till scruben köpte jag fyra små tvättsvampar. Dom är väldigt sköna och ger som en extra skjuts till scruben.


Till mina sköra naglar som faller i bitar bara jag tittar på dom köpte jag en olja. Myrrh Nail & Cuticle Oil. Den motverkar sköra naglar och nagelband, är stärkande, inflammationshämmande och dessutom blekande. Och mina naglar suger åt sig som svampar!!


Det som gör Maria Åkerberg så attraktivt för mig är....
Priset - det är verkligen kvalitet till bra pris. Tillochmed en fattig fyrabarnsmor som har sig själv längst ner i näringskedjan kan ta sig råd att unna sig denna lilla lyx ibland.
Innehållet - det är drygt som tusan! Och det finns kort och gott ingen skit i sakerna. Det är organiska, ekologiska råvaror helt enkelt. Med lätta mjuka dofter!


  

Av Anna - 3 oktober 2012 08:43

Såhär trevligt ser det ut när en hyresvärd tror det räcker med 3 soptunnor till ett hus med 18 boende.

Ovido - Quiz & Flashcards