Livet... som oftast.

Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 23 oktober 2012 15:10

Jag tror det är avsaknaden av min tablett som gör sig känd... Jag mår lite mysko. Yrslig och seg, som om mitt inre laggar. Vrider jag huvudet åt sidan känns det som ögonen och allt invändigt kommer efter. Som om mitt inre har en svarstid på 1,5 sekunder. Känns lite.. groovy.
Jag har lite svårt att koncentrera mig med, vilket var väldigt obehagligt när jag körde bil...

Men men... Jag vinglar vidare i livet och väntar på att det ska gå över.

Av Anna - 23 oktober 2012 10:49

Enkelt och gott!!

Av Anna - 23 oktober 2012 08:42

Tre dagar i veckan går G på dagis, 5 timmar per dag. Man behöver alltså inte mer lek och socialt umgänge har en byråkrat någonstans beslutat.
Det är paradiset för G, man KAN inte älska dagis mer än vad han gör helt enkelt!
Det innebär dock att dessa tre mornar är det eld i baken på honom från det att han öppnar sina små blå klockan 06.00 Men vi får inte vara på dagis före kl 09.00 Det går att hålla honom relativt lugn sålånge O är hemma, men när han går klockan 08.00 är det kört. Då blir det hysteriskt bråttom och G klär på sig skor, jacka och mössa och vrålar GAGIIIIII!!! Iochförsig snofsigt attvara så duktig att klä sig vid den ringa åldern...
Till slut ger mor upp och sätter ungarna i bilen för att få tyst på honom. Och ALLTID 30-45 minuter för tidigt. Och där är vi nu.
G sitter och lallar i bak och är jätteglad för han är påväg till GAGIIIIII, A kompar muntert och mor sitter och bloggar för att få tiden att gå.
Personalen på macken måste undra varför denna kvinna intar deras parkering tre mornar i veckan...

GAGIIIIII MAMMA!!! GAGIIIIIIIII!!!

Av Anna - 22 oktober 2012 21:58

Nu släpar jag min möra kropp till sängs och säger godnatt.
Ikväll lägger jag mig leende, stolt över min egen bragd, och jag kommer sova som en baby!

Av Anna - 22 oktober 2012 18:41

Jag har klarat av min första mycket svettiga timme på gymmet!!!!
Så barnsligt nöjd jag är med mig själv!
Nu är jag helt slut i kroppen, snudd på darrig, men ack vad psyket mår bra.
Ett tag blev det jobbigt när jag började iaktta andra och jämföra med mig själv. Deras prestationer vs mina...
Men så slogs jag av tanken: Ja vaddå? Dom var nybörjare en gång i tiden dom
med! Jag gör så gott jag kan, och det gör dom med.
Det kommer en dag när jag är den som
blir tittad på av en osäker nybörjare med, det ska jag aldrig glömma!

Av Anna - 22 oktober 2012 16:28

Jag sitter i bilen, allt för tidigt. Men nerverna gjorde att jag var tvungen att åka. Fy fan vad nervös jag är. Och jag hatar mig själv för att jag försatt mig i den situationen att jag fqktiskt behöver utsätta mig för det här.
Nej nu kör jag.

Av Anna - 22 oktober 2012 15:00





Det närmar sig. Mitt första besök på gymet. 17.00 ska jag träffa 2 kvinnor där och vi ska köra Easyline Cirkelträning. Jag är faktiskt lite nervös... Jag VET att om det inte vore för dom 2 jag faktiskt stämt möte med skulle jag leta ursäkter till att inte gå.
Men jag SKA dit!
Jag har köpt en väska att ha sakerna i... Nu ska jag ta en dusch och sen ska jag packa mina pryttlar.

Av Anna - 22 oktober 2012 12:07

Ingen tablett sedan i torsdag och jag är onekligen svajjig. Svårt att somna och ett demoniskt humör. Jag är så ilsk, irriterad. Lite yr och ont i huvudet. Ingen matlust...
Det är jobbigt för jag måste verkligen gå konstant fokuserad över att inte låta ungarna lida av mitt humör. Men dom märker ju...
Dom två stora har jag förklarat för så dom vet och förstår.
Men dom små....
Bleh.

Ovido - Quiz & Flashcards