Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

Otålmodigt barn

Av Anna - 23 oktober 2012 08:42

Tre dagar i veckan går G på dagis, 5 timmar per dag. Man behöver alltså inte mer lek och socialt umgänge har en byråkrat någonstans beslutat.
Det är paradiset för G, man KAN inte älska dagis mer än vad han gör helt enkelt!
Det innebär dock att dessa tre mornar är det eld i baken på honom från det att han öppnar sina små blå klockan 06.00 Men vi får inte vara på dagis före kl 09.00 Det går att hålla honom relativt lugn sålånge O är hemma, men när han går klockan 08.00 är det kört. Då blir det hysteriskt bråttom och G klär på sig skor, jacka och mössa och vrålar GAGIIIIII!!! Iochförsig snofsigt attvara så duktig att klä sig vid den ringa åldern...
Till slut ger mor upp och sätter ungarna i bilen för att få tyst på honom. Och ALLTID 30-45 minuter för tidigt. Och där är vi nu.
G sitter och lallar i bak och är jätteglad för han är påväg till GAGIIIIII, A kompar muntert och mor sitter och bloggar för att få tiden att gå.
Personalen på macken måste undra varför denna kvinna intar deras parkering tre mornar i veckan...

GAGIIIIII MAMMA!!! GAGIIIIIIIII!!!

 
 
Ingen bild

skrivmoster

23 oktober 2012 08:47

Jag sitter här och ler för mig själv. Det är ju underbart att han vill till dagis men att väntan ska vara så lång ...

Jag ser er framför mig där ni sitter av tiden och försöker få den att gå fort! Dessa barn!! :))

Anna

23 oktober 2012 10:30

Ja vi har vår lilla circus här på morgonen. Men det har sina fördelar med, för oj vad jag njuter av och uppskattar stillheten och tystnaden sen när jag kommer hem och lille A somnar! Kaffe och total tystnad!
:-)

 
Loka

Loka

23 oktober 2012 08:58

Det är inte illa när dagis är så uppskattat! Mina söner hade tudelade känslor när de skulle börja dagis men det gick förvånansvärt bra. Nu är de 11 så minnet av deras dagistid ter sig relativt ljust.

Önskar dig en skön dag.

Ps) Är ny här och hittade din blogg när jag kikade runt. Kommer tillbaka =)

http://norrglimtar.bloggplatsen.se

Anna

23 oktober 2012 10:13

Åh, en ny besökare, vad kul! Välkommen hit Loka!

Ja man ser ju dom som har dagislämning med hjärtskärande gråt. Jag är så glad att jag aldrig behövt uppleva det!

Ha en bra dag du med!!
:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards