Livet... som oftast.

Alla inlägg under november 2012

Av Anna - 1 november 2012 13:41

Så kom vi då hem efter stadsturen. S propsade på att O skulle följa oss så det var bara S hemma själv.
När vi kommer hem möts jag av doften av RENT! Min underbare S har städat sitt rum från golv till tak, möblerat om OCH tvättar sina kläder för fullt!
Man blir rätt glad och stolt som mor när ens fjortonårige son gör så!!
<3

Optikerbesöket gick bra. Inga elaka droppar i ögonen denna gång. Sen shoppade vi skor, mat och välling.
Hemfärd med en jäkla fart och nu har min käre make gått och lagt sig. Han jobbade natt, och ska göra det inatt med...

Av Anna - 1 november 2012 09:04

Ja att skriva rubrik alltså...

Jag blir så förbannat på denna app att jag verkligen får behärska mig för att inte kasta telefonen i väggen så bitarna flyger. Jag sitter och skriver och skriver och skriver... och plötsligt får appen för sig att NU är det dags att radera allt. Man kan få tuppjuck för mindre faktiskt. Nu skriver jag i anteckningar, och kopierar in det sen. Förb...... app!

Igår var jag på GetUp igen. Det var verkligen toppen! Jag slet som ett djur, kämpade verkligen, gav allt och lite till. Och det var precis vad jag behövde. Få ur mig all uppbunkrad energi och frustration. Att under en timme släppa allt annat och ha 100% fokus på att ge järnet! Jag mådde så mycket bättre efter det. Det ska jag försöka komma ihåg med, att aldrig låta dåligt humör stoppa träningen. Två av tanterna var med igår med. Jag räknade med att den träningen inte skulle passa dom, och jag hade rätt. Strax efter vi startat avvek dom, ömma och skamsna. Dom har problem med nacke/axlar/rygg och det blev för hårt för dom. Men, dom försökte!
Efter träningen började en tjej prata med mig i oomklädningsrummet. Det slutade med att jag skjutsade henne hem och lite prat i bilen (läs massa kackel och skrattande) gjorde att jag snabbt insåg att vi är grymt lika.
Jag längtar till nästa onsdag, och jag ska träna här hemma på crunches, dips och armhävningar tills dess.
Ikväll är det vattengymnastik och jag hoppas på att hinna simma lite både före och efter.

Ja det var visst Halloween igår då... O och en kompis klädde ut sig och skulle gå på byn och köra "Bus eller godis!?".
Båda grabbarna är 11år... Dom hade planerat, donat och såg fram emot det. 30 minuter efter dom gått kom dom hem igen. Inte en endaste liten godisbit hade dom fått. Det dom däremot fått var dörrar igensmällda framför ansiktet, en stor utskällning, och en framvrålad order om att dom skulle "fara åt helvete".
Jag tycker själv inte om Halloween och det är första gången jag ens tillåtit någon av mina ungar att göra något dylikt. Så ja, jag kan mycket väl förstå folk som inte uppskattar ungar som kommer och tigger! Men det är ändå BARN och som vuxen borde man ha förstånd om att bete sig annorlunda. Man kan och får tacka nej till spektaklet, men nog borde det finnas andra sätt än att skälla och vråla att dom ska fara åt helv...?
Jag tycker det är obegripligt. Helt obegripligt.

Idag bär det av till stan. G ska till optikern för att kolla om han ska a annan styrka på glasen. 20 mil tur och retur, härliga glesbyggd.
Jag ska passa på att köpa uvinterkängor åt dom stora ungarna med. Lite chansning eftersom dom inte ska vara med men jag har måttat med mina fötter. Jag behöver ett par som passar mig, och ett par som är för stora. Sen ska S till stan på lördag med sin LSS-ass och skulle det behövas får dom byta storlekar då.

NU ska alla klädas på....

Ovido - Quiz & Flashcards