Livet... som oftast.

Alla inlägg under juni 2014

Av Anna - 1 juni 2014 16:10

Kalvdans

1 liter råmjölk
1 liter gräddmjölk
2 krm salt
2 tsk kanel
1 tsk kardemumma
4 msk strösocker

Blanda allt, häll i form/ar.
Grädda i 140* i ca 60 min eller tills dom stelnat. Dom ska vara dallriga!!

Ätes ljummen med mjölk och kanel, eller med sylt eller bär

Av Anna - 1 juni 2014 13:10

Nu är det vitt. Så vitt som jag vill ha det, just nu alltså.
Jag försökte faktiskt att skaffa mig en ny blogg, på wordpress. Skapade den, men kom mig inte för att skriva ett endaste litet ord. Men skriva känner jag ändå att jag behöver. Tyvärr drabbas jag av prestationsångest - jag har ju inget att skriva... Och när den tanken kommer tar det inte många dagar för bloggen att dö. Men sån är jag, och här är jag igen.

Idag är det 15 år sedan jag gifte mig. I kommunhuset, med inropade vittnen från väntrummet. Den långa ceremonin valde vi, den tog hela två minuter. Vi var klädda i jeans och t-shirt, han kom direkt från jobbet och jag kom hemifrån släpandes på en 9 mån bebbe. Efteråt delade vi på en mjukglass vid korvkiosken, och sen gick vi till ICA och köpte mjölk. Romantiskt? Nej kanske inte... Men ack så hållbart!
Med tanke på att vi faktiakt flyttade ihop samma dag som vi träffades så tycker jag att vi gjort det här jävligt bra! My soulmate and I.
<3

Jag donar i köket just nu, kokar kalvdans. Första gången jag gör den själv... Lyckades få tag på råmjölk igår då vi var på kosläpp. Jag älskar kor! Herregud... Dom där stora kolosserna släpps ut och dom får verkligen psykbryt och tror dom är fjärilar som flyger fram. Marken vibrerade och luften skälvde av djupa bröl!

Ovido - Quiz & Flashcards