Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Ny look, ny start

Av Anna - 1 juni 2014 13:10

Nu är det vitt. Så vitt som jag vill ha det, just nu alltså.
Jag försökte faktiskt att skaffa mig en ny blogg, på wordpress. Skapade den, men kom mig inte för att skriva ett endaste litet ord. Men skriva känner jag ändå att jag behöver. Tyvärr drabbas jag av prestationsångest - jag har ju inget att skriva... Och när den tanken kommer tar det inte många dagar för bloggen att dö. Men sån är jag, och här är jag igen.

Idag är det 15 år sedan jag gifte mig. I kommunhuset, med inropade vittnen från väntrummet. Den långa ceremonin valde vi, den tog hela två minuter. Vi var klädda i jeans och t-shirt, han kom direkt från jobbet och jag kom hemifrån släpandes på en 9 mån bebbe. Efteråt delade vi på en mjukglass vid korvkiosken, och sen gick vi till ICA och köpte mjölk. Romantiskt? Nej kanske inte... Men ack så hållbart!
Med tanke på att vi faktiakt flyttade ihop samma dag som vi träffades så tycker jag att vi gjort det här jävligt bra! My soulmate and I.
<3

Jag donar i köket just nu, kokar kalvdans. Första gången jag gör den själv... Lyckades få tag på råmjölk igår då vi var på kosläpp. Jag älskar kor! Herregud... Dom där stora kolosserna släpps ut och dom får verkligen psykbryt och tror dom är fjärilar som flyger fram. Marken vibrerade och luften skälvde av djupa bröl!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards