Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Jag röker fan inte!!

Av Anna - 3 april 2013 10:05

Nu har jag inte rökt sedan i måndags.
Inte särskilt lång tid att skryta med men ändå en bra start…


Det känns irriterande och löjligt, inte ångestfyllt och jobbigt som jag trodde. Kroppen känns inte som den ens märker att jag inte är ut och röker som jag brukar, men händerna däremot vet fan inte vart dom ska ta vägen. Jag studsar upp och ska ut och röka på balkongen då och då och bara av vana, inte för jag är fysiskt röksugen. Jag fipplar runt i fickorna efter tändaren men hittar ingen. Nog känns det som jag lätt skulle kunna finna en miljon anledningar att tända en cig och göra den berättigad om jag ville, men jag vill inte. Det intresset finns inte. Det enda svåra jag känner är att jag tyvärr väldigt lätt skulle kunna utnyttja situationen och aktivera mitt bitch-mode utan egentlig anledning. Liksom passa på när tillfälle ges, precis som man kan passa på att vara lite extra krävande när man är gravid. Men det ska jag nog kunna låta bli nu när jag är medveten om det.


Nyss åt jag en Cornetto i bilen, och nog fan fann jag mig hålla struten mellan pek- och långfingret som om den vore en fet cigarr eller något! Lätt pinsamt.


I alla fall tycker jag att jag är duktigt, jag är nöjd!
Firade mitt val att sluta med att köpa dom där solglasögonen jag suktat efter ett bra tag.

Nu intar jag soffan en stund för lite slack…
Bagel med färskost, hamburgerkött (Jaaa, jag äter HÄST, shame on me!) vitlök och tomat, en stor mugg svart kaffe och Sofi Oksanen’s Utrensning.


 
 
Stamp-E

Stamp-E

4 april 2013 07:31

gött mos. du är en icke-rökare. grattis

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Anna

4 april 2013 07:34

Jajjemen, jag ÄR fan det ju! No more! Tack Stampe, och stooort tack att du bloggade om boken! :-)

 
Nun of a Gun

Nun of a Gun

4 april 2013 18:29

Du är grym! Det var du när du rökte också, ska jag säga, men det du gör nu är en enormt stor prestation. Plus att du söker jobb, tar hand om fyra barn, har gått ner massor i vikt och tränar. Utnämner dig härmed till årets Everyday Godess alla kategorier!

http://nunofagun.bloggplatsen.se

Anna

4 april 2013 19:05

*niger utomordentligt graciöst och rodnar sådär lagom* Tack Nun, verkligen stort tack!!
:-D

 
Stamp-E

Stamp-E

5 april 2013 07:44

hey, det är lugnt. Man ska ju sprida Budskapet när man läst Boken :D
nu är du skyldig att bli en lärjunge du med hehe

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Anna

5 april 2013 07:46

Lätt!! Haha

 
Jess

Jess

10 april 2013 16:50

Va duktig du är. Önska jag kunde( jag vill sluta röka) men jag måste finna nåt som håller mig från dom åxå.

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Anna

12 april 2013 10:41

Tack Jess! Läs boken, vore nästan konstigt om du inte kan hålla dig borta från dom efter det!

 
Combatanten

Combatanten

19 april 2013 19:12

Grymt jobbat! Att börja röka var något av det dummaste jag gjort och att sluta något av det bästa jag gjort :) Stay strong! www.chip72.com/2011/09/non-smoking-generation-finally.html

http://www.chip72.com

Anna

20 april 2013 10:49

Tack! Jaaa, röka är bra jävla rubbat. never again, så är det!! Och tack för besöket! Kul med en ny som hittat hit ju. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards