Livet... som oftast.

Alla inlägg under januari 2013

Av Anna - 5 januari 2013 23:07

Idag har jag beställt tre böcker, vilka jag hoppas ska ge mig rejäla rövsparkar i rätt riktning.
Jojomensan!!

Av Anna - 5 januari 2013 16:33

Jag håller till på några köp/sälj/byt-sidor på nätet och gör mina små fynd. Kläder till ungarna, möbler, julklappar och pryttlar. Det är som samma folk på alla sidorna och det gör att stämmningen blir bra, schyssta priser och bra saker. Det roliga är att "what goes around comes around"!. Jag kommer aldrig bli rik på mina affärer, men jag får baske mig inga ovänner heller. Exempel på mina fina dealar: Jag "sålde" en bok, och fick julmust och clementiner för den. Jag "sålde" en papegojbur för en Skogaholmslimpa. Jag har kul helt enkelt! Men det lönar sig, ty vänlighet kommer tillbaka som ett mjukt eko förr eller senare! Imorgon får jag tack vare det en sprillans Crosstrainer för 400:- hemkörd till dörren! Tant A är nöjd!!

GBP

Av Anna - 5 januari 2013 14:47

Ja, Gastric Bypass är helt klart en av meningarna med livet för mig. Ibland slås jag av hur jäkla lycklig jag är som gjorde den, vilken tur jag hade som fick min GBP. Jag undrar hur mitt liv hade sett ut idag, nu fem år senare, om jag inte hade gjort den operationen? Jag är övertygad om att G och A inte hade funnits... Och vilket vrak jag fysiskt och psykiskt hade varit nu törs jag knappt tänka på. Min GBP gav mig en nystart jag inte ens trodde var möjlig!

Av Anna - 4 januari 2013 09:17

Idag går tiden till att vänta på att tiden ska gå. Jag räknar minuter tills jag kan fylla på min kropp med mer Voltaren. Ryggen tar kål på mig... Igår kväll hade jag ett personligt rekord i smärta och höll på svimma av det. Jag har extremt hög smärtgräns, så när jag har SÅ ont är det illa. Idag är det en liten gnutta bättre men det är knappt. Jag går vikt som en märla och vet inte riktigt vart jag ska göra av mig. Jag är så lycklig över att dom stora pojkarna hjälper mig med hushåll och sina småbröder. Just nu fixar O disken och S har gått och handlat. Jag önskar jag hade ett badkar att glida ner i och få försöka slappna av i värmen...
44 minuter kvar till Voltaren.

Av Anna - 3 januari 2013 15:33

Jag har sedan barnsben levt med inställningen gratis är gott. En livsfilosofi min burkpantade far lärt mig. Precis som att colliehundar är djävulens verk och amerikanare är det mest avskyvärda folk som vandrar på jorden, ja näst efter samer såklart. Och mycket annat, min far har naturligtvis lärt mig mycket, varav det mesta ska tas med många nypor salt. Men just att gratis är gott har jag alltid tyckt stämma! Fram tills idag då jag helt gratis fick detta ryggskott. Nu sitter jag här dubbelvikt, utstöter förlossningsliknande ljud (ja såna man hör på TV alltså, ty urkvinnan Tant A födde sina barn utan bedövning under total tystnad) och kan inte, hur hårt jag än försöker, känna att ett ryggskott är gott ens när det är gratis. Någon dag ska jag allt konfrontera min far om detta.

Av Anna - 2 januari 2013 15:07

Nytt år, ännu en chans att få bitarna att falla på plats. Det tar sig, det gör det banne mig!
2013 - jag gillar det, tilltalas på något sätt av sifferkombinationen. Det blir nog ett bra år helt enkelt.
Det inleddes med stor förvåning på vågen, jag har gått ner även under julen. Hemskt trevlig upptäckt. Jag har passerat mitt första delmål - att få vikten att börja med siffran 8 istället för 9.
Delmål har jag, men inga belöningar. Den egokick jag får av att känna att jag lyckas räcker mer än väl!
Jag fick pengar i julklapp från svärmor, dom la jag på en uppsättning träningskläder av bra kvalitet. Och måhända är det lite ytligt men det ÄR faktiskt så att roligare att träna när jag inte känner mig som en slashas utan passar in mer!
Årets första dag ägnades åt spinnibg och bakande av surdegslimpor. Jag är öm idag, och har ont i ryggen... Men om två timmar är det spinning igen. Jag hoppas det ska gå bra trots ryggen. Spinning med Aktivio pulsmätning är det dessutom, det kan ju bli intressant.
Nyårslöften har jag inga, har aldrig haft och kommer aldrig att ha det. Vad jag däremot har och som jag aldrig haft förr, är viljan att komma iform och må bra! Och DET ska jag grejja detta vackra TJUGOHUNDRATRETTON!

Go me!

Av Anna - 2 januari 2013 15:07

Nytt år, ännu en chans att få bitarna att falla på plats. Det tar sig, det gör det banne mig!
2013 - jag gillar det, tilltalas på något sätt av sifferkombinationen. Det blir nog ett bra år helt enkelt.
Det inleddes med stor förvåning på vågen, jag har gått ner även under julen. Hemskt trevlig upptäckt. Jag har passerat mitt första delmål - att få vikten att börja med siffran 8 istället för 9.
Delmål har jag, men inga belöningar. Den egokick jag får av att känna att jag lyckas räcker mer än väl!
Jag fick pengar i julklapp från svärmor, dom la jag på en uppsättning träningskläder av bra kvalitet. Och måhända är det lite ytligt men det ÄR faktiskt så att roligare att träna när jag inte känner mig som en slashas utan passar in mer!
Årets första dag ägnades åt spinnibg och bakande av surdegslimpor. Jag är öm idag, och har ont i ryggen... Men om två timmar är det spinning igen. Jag hoppas det ska gå bra trots ryggen. Spinning med Aktivio pulsmätning är det dessutom, det kan ju bli intressant.
Nyårslöften har jag inga, har aldrig haft och kommer aldrig att ha det. Vad jag däremot har och som jag aldrig haft förr, är viljan att komma iform och må bra! Och DET ska jag grejja detta vackra TJUGOHUNDRATRETTON!

Go me!

Ovido - Quiz & Flashcards