Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

#blogg100 - Dag 26

Av Anna - 28 mars 2014 18:30

Idag fick jag någa dvd-filmer på ena förskolan. Dom skulle kastas för dom "passar inte inom verksamheten". Det var vad som nog är för mycket pojkfilm samt flickfilm. Dvs tecknade filmer om sportande pojkar, samt glittriga, rosa filmer med my Little Pony. Det är ett genustänk på förskolan, så dom vill helt enkelt att de filmer dom har ska tilltala både pojkar och flickor, och dessa filmer platsar alltså inte in då. Jag tog dom glatt och tänkte att mina små kan få dom. Påväg ut kom en kvinna och tittade på filmerna. Jag förklarade att jag fått dom och varför. Hon sa ilsket att när det är tecknat är det inte pojk- eller flick-film utan all tecknad film har ett budskap. Jag råkade nämna att jag vet att just de med My Little Pony kommer inte mina pojkar att godta. (Det vet jag av den enkla anledning att dom HATAR när det kommer My Little Pony på tv...) Då säger denna kvinna mycket bestämt: Då har DU misslyckats i uppfostrandet av dina barn!!
Hon känner varken mig eller mina barn! Hon har inte en susning om hur jag uppfostrar mina ungar...
Jag blev så arg så jag blev tvärtyst och bara gick. Men jag tror inte jag kan släppa det. Jag träffar henne flera gånger per dag och det här kommer gnaga i mig. Samtidigt vet jag att hon är en sån som gärna pratar skit och kan ställa till problem för mig. Hon är en av de kärringar jag berättat om förut, som gått på avdelningar och pratat skit om mig.
Men jag vill ändå markera att det var ett jävla övertramp hon gjorde, så jag måste göra det på ett pk-sätt, vilket jag inte tycker hon är värd...
Så som hon gjorde gör man väl fan inte??!

#blogg100

 
 
Stamp-E

Stamp-E

29 mars 2014 09:14

du, en sån jubel-idiot som hon är, så spelar det ingen roll "vad man gör eller inte gör"... du kommer alltid få skit.. jag har några såna som följer min blogg och twitter... om man tittar bakåt i kommentarerna så ser man mönstret.... de ger aldrig någonsin någon positiv feedback eller kommentar... men de läser ändå allt man skriver varje dag... o så fort de har en möjlighet, så bara hugger de... och det är inom alla områden... det ligger en puttrande äcklig ruttnande bitterhet i de människorna, som är helt oförståelig... de måste må så jävla dåligt i sig själva tänker jag.... tänk att gå runt hela ditt liv och vara som en ständig urinvägsinfektion... nä fy fan... bara ignorera henne, bjud INTE på något bränsle... du gör helt rätt i att bara ge henne tystnad, hon förjänar ingen respons... när trollen inte får mat, så dör de... .(wow vad jag kom på många nya snygga härliga klyschor och ordspråk här haha)....

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Anna

29 mars 2014 11:44

Ja, du har nog helt rätt. Jag vet ju att det vore totalt lönlöst att föraöka prata med henne. Inget kan bli bättre, bara mycket sämre. Jag får nonchalera apskaftet totalt, och köra ett mantra i huvudet om att inte mata trollet. Klyscha ja, men obehagligt sant!! Men ibland är det sås vårt att vara tyst... Jag kan tydligen explodera när jag minst anar upptäckte jag ju igår! Hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards