Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

#blogg100 - Dag 16

Av Anna - 18 mars 2014 20:06

Idag var då 2 uppsättningar tonsiller och 2 näsor på granskning på sjukhuset. 4-åringen och 12-åringen har båda förmågan att snarka som gud vet vad, och båda påverkas av att dom inte sover som dom ska. Båda talar sluddrigt och med svag röst.
Resultatet blev att dom båda väntar på operation nu.
4-åringen har polyper bakom näsan som ska bort.
12-åringen blir av med både polyperna och tonsillerna. Dom tar allt på samma gång på honom så han slipper iallafall sövas mer än en gång. Han är helt lugn inför det, glad faktiskt - hans senaste operation var han vaken under så han glädjs åt att få bli sövd och slippa "vara med". Den lille förstår inte riktigt det hela så han är inte bekymmrad alls. Han ska "sova så lagar doktorn näsan och få glass när han vaknar" typ.
Nu är vi 4 av 6 i familjen som väntar på operation. Hade vi varit hundar tror jag inte vi blivit godkända för avel...

Imorgon blir det jobb igen. Lusten sviktar om jag ska vara ärlig. Jag har ju mina "up and downs" vad gäller psyket och just nu är det now lite närmare down än up. Men det går väl över. Jag tror mycket av det hänger ihop med ett sockerberoende som jag är äckligt medveten om och ser ner på. Men jag vet också att jag lätt kan bryta det, och snart ska jag det. Jag vet, snart är dumt. Varför inte NU liksom? Men nej, jag tar det i helgen. Ska ladda ett par dagar, och äta det sista sockerstinna som är hemma. Nej - jag tänker inte kasta det. Jag ska ÄTA, och njuta, och sen anse mig klar. Sådeså.

#blogg100 #polyper #tonsiller #socker #sockerberoende

 
 
Stamp-E

Stamp-E

19 mars 2014 08:12

jävla socker... sjukt.... grymt... gott... u can do it.

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Anna

19 mars 2014 15:39

Socker är fan djävulens påfund!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards