Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 10 mars 2014

#blogg100 - Dag 9

Av Anna - 10 mars 2014 21:05

Idag har jag pratat med ortopeden som ska kniva bort mitt Triggerfinger. Jag har plötsligt förärats med ytterligare ett Triggerfinger... I helgen vaknade jag med två låsta, kloliknande fingrar. Vore ju praktiskt om dom kunde kniva båda på smällen! En mycket gullig dam la till den informationen samt att patienten som komma skall är skiträdd för injektioner och troligtvis behöver knockas lugn med morfin.
En riktigt go sån där mormors-gestalt var hon, underbar att prata med. Så lugnande i sättet och lovade att dom var både snälla och duktiga, och att ingreppet var enkelt. Jag vet, jag har Googlat, sa jag, och fick en hård förmaning om att jag inte fick Googla på sånt. Det var risk jag skulle tycka det såg otäckt ut. Men, sånt skärrar mig inte. Dom har ju tillochmed op:at mig utan bedövning... Det är bara den satans lokalbedövningen som är tokläskig. Nåja, söt tant var det, glad det var hon som svarade!
Minst 2 veckor blir jag sjukskriven, för så länge ska jag ha gips och stygn. Men jag kunde nog räkna med att det nog blir 3 veckor eftersom jag har det arbete jag har. Ja tack, tänkte jag.
Fatta vad skönt att få vara hemma ensam en period! Läsa, se film, bara gotta mig i att inte göra något!
Jag ser fram emot operationen av mer än en anledning, så är det!!

Nu har jag precis kommit hem från en APT. Så värdelöst att ha det på en måndagskväll. Hela dagen förstörs ju. Först jobba, och ihärdigt sura under dagen över att man blir snuvad på kvällen. Sen mötet som med resetiden inräknat tar närmare 3,5 timme.. Nu är det ju nästan bara att gå och lägga sig! Jag är toktrött ju.
Men jag ska allt se Farmen och äta glass innan jag lägger mig. Fast först måste jag få den söte A att somna om ty han kom raglande upp precis när jag kom innanför dörren....

#blogg100 #triggerfinger #handkirurgi

 
 
Stamp-E

Stamp-E

12 mars 2014 08:04

aaarrrggghhh du stupade innan 10% var förbi....

upp på hästen igen...

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Anna

12 mars 2014 15:12

Hehe jaa, jag däckade som en klubbad säl igår...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards