Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 15 februari 2014

Min förbannade syster

Av Anna - 15 februari 2014 14:14

Jag vet inte vad jag ska göra vad gäller henne. Hon är tillbaka hemma hos henne nu, sen i förrgår. Igår hamnade jag nästan i bråk med henne där.. Eller... Jag ifrågasatte hennes "story" och hon blev skitförbannad på det. Hon kallade mig apsyater, svor och gormade. Honf lög på mig om en incident som skedde när jag var gravid första gången för 16 år sedan, ylade öppet om sånt jag INTE vill mina barn ska veta. Inte så att hon berättade exakt vad som hänt då, utan bara så hon tydligt fick frama tt jag skulle passa mig för hon kan jävlas. Ett uppenbart hot om man känner henne. Jävligt obehagligt.
Hon tjatar om att jag kan prata med hennes sockontakt och hennes övervakare för att få bekräftat att hons köter sig och är ren. När jag tillslut skrev att jag ville det, då blev hon tyst och har inte skrivit mer till mig sen dess.

Hon vet att hon inte får träffa S igen. Och S vet det med, och han vet varför. Jag ångrar så att jag lät dom träffas så han började tycka om henne. Fan att han ska komma i kläm i det här!! Jag har pratat med honom.. Hans kommentar var: Ja, det är trist, men du vet att jag kan hantera det här, det går bra! Han är klok min son, men jag hoppas han inte döljer känslorna för mig.
Så skrev hon till S på FB. Hon skrev av jag väserf ett, och att på sportlovet ska hon och S "råka" träffas! Jävla henne. Bakom ryggen på mig försöker hon smyga med S. Men han berättar vad hon gör, så det kommer hon inte långt med.

Men hur fan ska jag göra nudå? Bryta med henne igen? Fortsätta nöta en relation som bara orsakar sorg? Jag avsjyr henne men är ändå rädd att förstöra för henne, att hon ska falla tillbaka till hemlöshet och heroin.
Även om jag inser att det är inte mitt ansvar...
Det känns svårt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards