Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Måsten... Och dagen idag.

Av Anna - 6 februari 2014 19:07

Jag gillar inte måsten, men nu har jag ett stort måste hängande som måste avklaras. Till jobbet behöver jag göra ett ungefärligt schema gällande ena förskolan.
Typ
"Måndag - 10.00 - Storstäd - hall 1"
"Måndag - 10.20 - golvtork matsal 1,2 och 3"
Osv, dag för dag. Denna planering ska dels ges till personalen, men även finnas i städskrubben och på mail för framtida vikarier.

Låter väl inte så svårt men det är knepigt att få till ett schema som rent praktiskt fungerar. Men får jag väl till det så anpassas ju barnens aktiviteter lite efter det med. Det skulle ge både mig och verksamheten mer struktur och göra mitt arbete lättare.

Det svåraste med det hela är att ta mig tiden att sätta mig och göra det här. För på arbetstid kan jag inte, och efter arbetet har jag mina egna fyra ongar att fokusera på. När dom små väl somnat brukar jag sitta i ett soffhörn i någon form av vegetativt tillstånd och bara vara totalt slutkörd.
Målet jag satt är att på måndag SKA jag ha ett första schema att visa två kollegor på jobbet och tillsammans med dom kunna justera och slipa på det.



Dagen spenderades i stan med min vän och fyraåringen. Sonen hade tid hos optiker för ögondroppar och avläsning inför nya glasögon. Att vara på en sådan plats med den ongen är ETT HELVETE! Han far som en torped, överallt, hela tiden. Idag gick det dock ganska hyffsat, inga larm slogs på och optikern var inte sådär blek och svettig som hon brukar vara när vi går.
Ögondroppar är inte kul - dom svider. Jag får hålla fast honom, känner mig som världens taskigaste... Sen när dom väl slutat svida och han börjar bli glad, då får han istället svårt att se och blir ledsen för det istället. Han gråter hjärtskärande över att han inte kan se när dom verkar.
Sen bliir det avläsning i snoffsig maskin och DET grejjade han galant! Jag visste inte att han kunde vara stilla så många sekunder i vaket tillstånd.

Det enda roliga med dropparna är hur han ser ut i ögonen. Som en vampyr stenhög på amfetamin. Värsta monsterögonen, helt enorma pupiller.

Sen raglade han runt med oss på stan en stund, han lyckades bli borttappad på HM, hannblev upphittad i HM's rulltrappa, han råkade snubbla över en tjock hund och avslutade med att krocka med Margareta Winbergs mage. Sen valde vi att ta bilen ut till butiker med kundvagnar istället.
Lite onödig shopping här och där, lite äckelmat på Max och sen hem.

Ibland funderar jag faktiskt på om det kanske kan vara lite ADHD i sonen. Han kan bli sååå jäkla hyper. Men vi ska till BVC på koll snart, får se om jag kan ta upp det där. Han har troligen rejält förstorade halsmandlar med, och det kan faktiskt vara en orsak till att barn blir hyperaktiva. Äh, jag vet ju inte ens om det är det han är... Alla ongar är så olika. Kanske är jag bara äldre nu? Bah...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards