Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 4 februari 2014

Ledsen och arg.

Av Anna - 4 februari 2014 18:57

Idag fick jag det stora nöjet att höra att 2 av mina kollegor pratar skit om mig till förskolepersonalen jag arbetar hos och mailar skit till min chef. Att jag missköter både arbetet och tiderna. Allt är skitigt sedan jag började städa. Jag blev förbannad så jag fick stänga in mig, tårarna bara sprutade. Tänkte jag skulle ringa chefen men att jag skulle vänta tills jag lugnat mig... Ville ju som inte bryta ihop och böla i telefonen. Men nog faan ringde chefen mig precis då istället!!! Och jag haspla ur mig allt, snörvlande i ilska. Han bekräftade att han fått mail men inte brytt sig om dom.. Han skulle prata med de involverade och vad kan jag vänta mig nu då? Bitterkärringarna kommer bli än värre. Jag har inte fått någon korrekt introduktion, det var kockan som rände runt och svammligt berättade vad som skulle göras. Det avslutades med att hon sa att toalettringar och sånt kunde jag köra i diskmaskinen om det var allt för illa?!?!? (DET skulle ALDRIG falla mig in!!) Hon har aldrig städat där och hon har inte kunskapen att introducera. Det finns en liten lista på vad som ska göras, en lista som är typ 10 år gammal. Jag gör det, och 50000 andra saker. Personalen är nöjd, vi har en jättebra kommunikation, och är flexibla åt alla håll. Jag stormtrivs ju! Då kommer det här helvetet som en jävla blixt från klar himmel!
Om dessa två kärringar anser att jag gör fel, om dom har problem med mig - varför pratar dom inte med MIG istället för personalen på förskolan??? Jag blir så förbannat ledsen!! Jättekul att arbeta med dom här två i fortsättningen va? Fan ta dom!!!

Chefen ska kolla med förskolecheferna om dom har några klagomål eller så, men all respons jag fått är positiv. Han var som på min sida, det var skönt att få prata ur allt med honom. Jag efterlyste en rejäl information om vad jag ska och inte ska göra när jag städar. Arbetsdirektiv, svart på vitt.

Jag hade ju två förskolor innannyår men den ena sa jag upp. Han har inte hittat någon vikarie så jag är där än men som vikarie för mig själv. Samma jobb, mindre lön.
Nu sa jag till att jag gärna tar tillbaka jobbet igen, men inte som vik. Han blev mycket glad såklart, och ska skriva nytt avtal. Då vik.poolen strulat har jag inte fått lön registrerad under jan och feb för det jobbet. Nu var han så schysst så han skrev avtal gällande from 1 jan!! Full lön!! Toppen, snällare än han behövde ju. Jag är mycket tacksam!!

Men dom jävla mytomantanterna... Hur fan ska jag hantera dagarna med dom??

 
 
Stamp-E

Stamp-E

5 februari 2014 07:43

har varit med om precis samma sak.... riktigt sjukt är det... som tur är så har du kolleger och gott folk som inte är som dem och som backar dig... .så fuck dom... konfrontera och sen bara glöm bort dem...

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Anna

5 februari 2014 19:01

Tack Stampe! Jag har skrivit fortsättningen på det hela nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards