Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Profylaxar lite

Av Anna - 2 februari 2014 14:02

Nu har jag slagit ner häcken i soffan och försöker hinna med att andas. Vi har tokstädat det nödvändigaste och faktiskt hittat GOLV fläckvis. Jävlar vad jag ska röja här vid tillfälle!!! Så mycket skit som ska kastas, en del som ska till Kupan, och en dröse kläder till Värmestugan i stan. Så mycket som bara ligger och aldrig används! Döda tingestars om bara är, ivägen, dammsammlande och energisugande. Feng shui för böveln! In med ny energi istället.
Måste man ha typ 8 vinterjackortex? Eller 16 burkar Oregano? Allt skit som bara existerar här drar ner mig, så är det. Men DET går att ändra på bara jag får loss tummen ur röven!!
Men jo, just nu får det duga inför systers besök. Jag har fått rapport att hon hämtat sonen och dom skulle käka pizza. Sen kommer dom hit och jag får bjuda på fika. Applåder och visslingar till mig - mitt i allt fick jag för mig att BAKA fikabröd till det men jag lyckades behärska mig. Det finns nu en laddning köpebröd och det får duga.

På affären hittade jag violessens btw. Sen ska jag leka, det kan bli en lila viol/kokoskaka! :-)
För övrigt har jag genom dålig humor råkat lova att baka muffins till hela enheten på jobbet. Alltså inte förskolan tyvärr, utan den enhet jag är anställd på. Gissar på 125 pers kanske? Synnerligen klantigt. Men eftersom vissa inte tror på det så... Jag måste ju! Haha

Från det ena till det andra finns det en blogg jag följer slaviskt. Plötsligt inser jag att jag vet vem hon är, jag träffar hennes barn som hon skriver om dagligen. Hon vet inte att jag är jag så att säga. För var det enbart kul men det känns kymigt... Hon skriver om barnen. Barnen pratar om mamma. Plötsligt känns det som jag smyger, tjuvläser saker jag inte har att göra med. Hon vet att andra på förskolan läser, hon vet att folk i byn vet att det är hon. Så hon är van, men jag vet att hon egentligen inte gillar det. Jag gör inget fel, men ändå känns det fel!?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards