Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 30 september 2013

VAB och beroende...

Av Anna - 30 september 2013 21:38

Sen i fredags är jag hemma och Vabbar. De två små är förkylda, den ena med förkylningsastma och den andra med 39,5 i feber. Chefen tar det glatt dock och verkar förstående, jag var nervös över det. Men faan vad jag saknar jobbet då! Det är helt dötråkigt att sitta hemma ju?! Ungarna far som torpeder trots att dom är sjuka så jag får inget gjort... Till slut lyckades jag städa vardagsrummet idag genom att involvera dom i det. Hoppas det inte blir Vab hela veckan, jag får tuppjuck då!

Sen har jag gått och blivit grymt sockerberoende!
I bilen har jag inte mindre än 3 gömmor med godis och här hemma betydligt mer. Jag vaknar på nätterna med jämna mellanrum och är galet sugen på något. De senaste två nätterna har jag varit upp och ätit Scharswaldstårta! Den fanns för jag har fyllt år, men nu är den slut. Jag måste bryta det här beroendet, fort som tusan. Men hur? Kapar jag allt socker blir det ett enormt tomrum som jag inte vet om jag kan hantera. Kapa det måste jag, men jag måste fylla på med annat så som protein och MAT istället. Jag tänker, Googlar och funderar febrilt. En strikt 5:2? Skulle det fungera?
Och träningen... När ska jag få igång den igen? Denna vecka!!!

 
 
Stamp-E

Stamp-E

1 oktober 2013 10:38

mmmmm im there too girl... :(

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Anna

1 oktober 2013 12:23

Det är helt sjukt ju! Visst, det är "bara" socker... Men socker finns ÖVERALLT ju!! Har inte vår författarguru skrivit en bok om det med? Skulle behövt en sådan...

 
Stamp-E

Stamp-E

2 oktober 2013 09:06

jojo för fan, det har han...

http://www.amazon.co.uk/Lose-Weight-Now-Allen-Carr/dp/1848377207

har inte snokat tillräckligt om den finns på svenska...

http://stamp-e.bloggplatsen.se

 

Anna

4 oktober 2013 11:39

Hehe den sista har jag ju men inte läst. Hade totalt glömt bort dess existens!

 
Jess

Jess

3 november 2013 08:21

Sockerberoende är hemskt. min man var sockerberoende men jag gav honom ett ultimatum att antingen slutar du eller så får du flytta. Vi hjälptes åt och tog bort allt socker i hemmet utom det som finns naturligt i matprodukterna. # veckor utan rent helvete innan det vände, idag är beroendet borta och han är piggare och framförallt trevligare. Hoppas du finner ett sätt som funkar för dig.

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Anna

9 november 2013 13:41

Hej Jess!! Ja det är inte lätt men jag är tjurskallig och ska grejja det!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards