Livet... som oftast.

Alla inlägg under juli 2013

Av Anna - 6 juli 2013 15:35

Thailand kan få behålla sina desserter. Faktiskt! Nu gick jag på hennes säljsnack igen och köpte något som skulle vara en thailändsk kaka. Gjord på kokos, banan och ris. Inlindad i ett stort, grönt blad. Bara att värma och äta! Jättegod thailändsk kaka, påstod hon!
Dom såg ut som maggot, stora som vårrullar. Jag smakade, tuggade, ulkade, spottade och svor.
Nu funderar jag på att stoppa en pinne i röven på en surströmming, frysa den och ge henne. Jättegod svensk isglass!!
Nej, inte då. Jag tycker om att testa alla konstigheter ju! Men jag väntar ännu på att det ska medföra WOW-känslan! Skam den som ger sig!
Nu har jag tröstätit lite vaniljglass, den smakade enligt förväntan.

Av Anna - 6 juli 2013 10:49

Nu regnar det allt manna från himlen ner på Tant A. I form av timvik och grönsåpa. Jorå, precis så är det!
Dagens bästa var när chefen ringer mig och frågar om jag är okej med att jobba mer än heltid en vecka. Hell yeah att jag är!! Så nu rasar timmarna in. Det som skulle vara 4 veckor är just nu uppe på 10 veckor på 50-120%. Och chefen har BETT mig att söka till en plats han lagt ut intern annons på. Det måste betyda att jag är någon han skulle vilja anställa?! Hoppas att ingen "bättre" söker bara...
Jag trivs så obeskrivligt med jobbet. Det vänder ju upp och ner på allt för mig. SÅ kul skulle ju inte städ vara? Jag ska ju bli kock? Eller??
Jag har så mycket roligare med min städvagn än framför ett stekbord!
Om jag fått fast jobb inom kommunens lokalvård innan skolan börjar så tar jag det, då får skolan vara. Om inte så är en utbildning aldrig fel att bära med sig.
.....
Jag saknar att blogga! Och jag saknar att läsa. Twitter har jag lagt ner så det är inte det som stör längre. Jag är bara så trött efter allt arbete och ORKAR varken tänka eller skriva. Eller plocka fram en dator! Men nu ska jag lösa det genom att använda "Anteckningar" och Bloggplatsens app. Jag skriver då och då under dagen och slutresultatet postar jag på kvällen. Så är det, och så blir det.
Jag har dessutom fått hem en Apple som står i köket så jag kan blogga medan jag fixar med mat och sånt men jag har inte riktigt sparkat igång den än. Här stressas långsamt!
.....

Ovido - Quiz & Flashcards