Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Inget litet rött inte...

Av Anna - 22 mars 2013 15:38

Så är det fredag igen och precis som vanligt sitter jag här och funderar på hur gott det vore med ett glas vin ikväll. För jag har ju faktiskt en BIB stående med gott rödvin. Den borde vara lika god än för såååå länge sedan var det inte som jag öppnade den. Jag vet att den till slut kommer vandra samma väg som alla mina inköpta vinboxar - ner i diskhon. Jag hinner aldrig dricka upp dom…  Minnen och hjärnspöken kommer emellan.


Jag tycker att jag FÅR dricka. För jag dricker mig inte full, för mina minnen och hjärnspöken gör att jag tycker det känns väldigt obehagligt att börja tappa kontrollen. Jag dricker väldigt sällan, för mina minnen och hjärnspöken gör att det är tabu med en mamma som dricker – om än bara ett glas rött.


Men jag tycker ju om! Smaken, och den avslappnande känslan.

Likt förbannat så är det så förbjudet. Och det gör mig förbannad! Förbannad över att jag tack vare andra idioter ska sitta här och känna mig begränsad av dessa minnen och hjärnspöken. Och det gör mig förbannad att inse att jag på något sätt tagit på mig att betala för andras misstag på det här sättet. Det var då väl fan att jag inte ska få dricka ett litet glas rött precis som alla andra då och då…


Jag känner mig själv, och jag vet att trots att jag är sugen på det där glaset, så blir det starkaste ikväll en mugg te… 


 

 
 
Stamp-E

Stamp-E

22 mars 2013 22:27

duu.. du behöver aldrig göra något sådant i ensamhet för någon annans skull... men har du beroendesjukdomen, skippa det... annars.. hey fuck it, ta dig ett gott glas vin, (berätta för mig sen hur gott det var hehe)

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Anna

23 mars 2013 15:34

Ja det är just det, jag är en sån beroendesjäl jag med, och det är ett av hjärnspökena det med. Men jag vet ju också att jag är medveten om det och hanterar det på ett helt annat sätt än andra i min närhet gjort. Alkohol har aldrig varit ett problem för mig, men annat har... Bah, jag kan analysera och fundera i oändlighet... Men NÅN dag ska jag nog ta det där glaset med gott samvete! :)

 
Stamp-E

Stamp-E

25 mars 2013 10:45

mmm samma här... jag har ju själv nolltolerans på allt sinnesförändrande, eftersom jag "använderr" allt... men alkohol är ju inte direkt det jag valt om jag skulle valt något hehe (även om det är det som min beroendesjukdom försöker lura i mig, det andra är ju förbjudet)

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards