Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Update dårå!

Av Anna - 22 mars 2013 12:15


Jag har haft så svårt att blogga den här veckan för S har varit hemma. Är han hemma så är han alltid i närheten... Jag vill helt enkelt inte att han ska se vart jag har min blogg! Och är han bara i samma rum så ser han banne mig allt... Om han visste vart han kunde läsa så skulle jag inte känna att jag kan blogga lika fritt eftersom han skulle läsa och analysera allt för mycket. Den enda som vet om min blogg IRL är min man, men jag tror inte ens att han läser.

Idag passar jag på för S är på biblioteket och pluggar lite med sin assistent idag. Jag misstänker att hon gråter just nu föresten. Hon är en sån som börjar gråta när S gör något oväntat och snällt. Och idag gör han det med råge. Han har köpt en svart tavla med texten "Du är en saga för god för att vara sann." och en liten bukett påskliljor. Detta och en förpackning näsdukar smög han in med på biblioteket imorse och bad att få ställa på ett kontor där så inte assistenten skulle se det när han kom för att möta henne. Planen är att han ska starta Youtube och sätta på Lisa Ekdal - Vem vet, lägga telefonen med sången brevid henne och sedan hämta paketet där även påskliljorna är med.

Det KAN ju inte bli annat än succe!
Om ni kunde förstå hur hans skolgång såg ut innan hon kom in i bilden skulle ni förstå hur klockrent den strofen på tavlan är. Jag önskar jag fick vara en fluga på väggen där på biblioteket.


Appropå S så är han en underbar pojk.
Nu håller han på gör en stor websida som riktar sig till barn och ungdomar med problem.
Som en hjälpsida, med råd om vart man kan hitta den riktiga hjälpen. Tex vad man ska göra om man är mobbad, kränkt, har svårt med specifika ämnen, ungdomshälsa osv. Vart man skall vända sig.
Ganska företagssamt av en fjortis om den stolta modern får säga det själv!
Det är min S det!!






Jodå, är man sugen på något fungerar en espresso med en kula vaniljglass bra!

 

 

Min coach på AF håller på att försöka ordna en praktik åt mig. Han som ansvarar för alla storkök i området lät dock måttligt intresserad men hon ska ligga på ch hon verkar vara en sån som får som hon vill. Kockutbildning låter fortfarande lika lovande från deras sida och jag är helt fixerad vid tanken. Min stora skräck just nu är att jag ska hinna på ett arbete innan dess.

 

Jag börjar ÄNTLIGEN bli frisk! Två nätter i rad har jag sovit som en baby, liggande! Häromdagen var jag till doktorn som behandlade mig som gårdagens sopor. Han inledde med att rynka på näsan åt mig och säga: Du är rökare... 
Ja, jag är det, tack jag vet. Men oavsett om jag är rökare, heroinist eller en alien så har jag fanimej rätt till vård och respektfullt bemötande!!! Vad jag än sa så svarade han suckande att det berodde på att jag är rökare. Hosta, huvudvärk, bihålor, konstant törst. Det hela slutade med att jag blev tyst, orkade inte försöka mer. Han lät meddela att om hostan inte slutat om ytterligare 2 månader kunde jag väl få en lungröntgen och sen visade han mig mot dörren.
Jag var så jag var tårögd sen, Total förnedring, jag var absolut inte värd hans tid.

Jag vet att jag röker, och jag jobbar som fan på att sluta. Jag kan slå vad med vem som hellst om att jag är rökfri senast sista april. Det är som inte ens ett mål, snarare fakta. Vänta bara...

 

Men nu börjar det som sagt ge sig, och jag har äntligen vågat boka mig ett spinningpass på gymet. Imorgon ska jag dit och sakta men säkert försöka ta mig tillbaka i träningen igen. Jag har saknat det så otroligt, och det är jag lyckligt överraskad över!!

 
 
Nun of a Gun

Nun of a Gun

22 mars 2013 19:40

Jag blir så upprörd...INGEN har rätt att döma dig för att du röker! Och om du ska sluta, ska du göra det för din egen skull och ingen annans. Låt inte en oproffsig läkare nagga ditt värde i kanten. Krya på dig och ha en bra helg!

http://nunofagun.bloggplatsen.se

Anna

22 mars 2013 21:03

Tack Nun, det är så skönt att få höra! Jag är van med att dömas för rökningen, men aldrig på den nivån som det där var. Jag håller på att sluta, med hjälp av en bok som hjälper mig med att få bort de psykiska inbillningarna som ett rökstopp ger. Helt för min egen skull för jag mår verkligen dåligt på alla plan av det! Men det är dom där hjärnspökena som stoppar, rädslan över livet utan cig. Vilket är bara... strunt helt enkelt, som boken så klockrent lär mig! Snart är eländet över! Tack för dina stärkande ord Nun, dom gör så väl!

 
Stamp-E

Stamp-E

22 mars 2013 22:26

haha jag skrattar högt, du skriver precis något som jag skrivit tidigare och som jag brukar skratta åt med mina vänner som rökt eller röker... just det att oavsett vad du kommer till doktorn med, om det så är ett avrivet korsband, bruten arm, klämd pungkula, förkyld, whatever, är du rökare, jahaja, då jävlar är det därför du är kass.. jopp, så är det bara...

p.s allen carr is your savior :)

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Anna

23 mars 2013 15:32

Jaaa, det är fan omöjligt ju!!!
Jag förlitar mig helt på Allen nu. Det är så svårt att få sitta i ro och läsa med alla dessa ungar men snart är jag igenom boken. Ju mer jag läser, desto mer motbjudande är det - det känns hoppfullt!! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards