Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Jävla syster. Jävla känslor.

Av Anna - 12 februari 2013 13:40


Det var precis det här jag inte ville uppleva. Jag vill inte behöva känna, undra, oroa mig. Men det gör jag. Att träffa henne en enda gång var allt som krävdes...

Igår kväll ringde hon och frågade om hon fick komma hit igår. Såklart jag sa ja!! Hon sa hon skulle komma tidigt så vi skulle ha hela dagen på oss. Det lät ju bra! Hon började gråta i telefonen, över pojkarna som inte bemöter hennes kontaktförsök. Hon kallade min S för sitt substitut för pojkarna...

Nu har jag suttit här sen 7 imorse och väntat men inte fan då... Inte har hon kommit, och inte svarar hon på sms. Så kommer hon eller inte? Om hon inte kommer, varför inte? Har något hänt? Är hon full? Har hon glömt? Skiter hon i det? Jag är ledsen och arg. Jag vill ju inte bry mig!! Jag vill inte oroa mig och fundera. Vill inte måla upp alla tänkbara scenarion i mitt inre.
Hela dagen har jag väntat, spänd som en gitarrsträng. Jag hoppar när något låter i trappan. Jag håller koll mot tågstationen och på busshållsplatsen. Jag väntar och undrar. Förbannat!!!

 
 
Nun of a Gun

Nun of a Gun

12 februari 2013 17:25

Så svårt allt blir när man har känslor för en annan människa.

En sak som kommer till mig är att den som missbrukar stannar känslomässigt i utvecklingen i den ålder den var då den började missbruka. Antar att din syster är en tonåring och också agerar så.

Hur det än går, önskar jag att du håller dig upprätt i detta för du förtjänar inte att dras ned.

http://nunofagun.bloggplatsen.se

Anna

13 februari 2013 08:05

Du har så rätt. Hon är som en kaxig, ohanterlig 16-åring, och har alltid varit det. Känslorna ställer till det... Jag hoppas jag ska kunna hantera dom, hantera hela grejjen, men samtidigt var natten fylld av mardrömmar.

 
Stamp-E

Stamp-E

13 februari 2013 07:50

följer detta med spänning.. dök hon upp, dök hon upp, dök hon upp? o var hon nykter?

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Anna

13 februari 2013 08:03

Fortsättning följer.... så snart småligisterna är lugna så jag kan skriva!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards