Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

Syster B - en b-syster.

Av Anna - 9 februari 2013 15:28

Detta inlägg gjorde jag hösten 2009 på min dåvarande blogg...
Att jag lägger in det igen nu är för att påminna mig själv om vem jag har att göra med.

Tankarna och funderingarna är många nu, huvudet är nära kortslutning och jag vet fan inte vad jag vill. Hon är här uppe nu, längs vägen upp satt hon via mail och ljög för mig. Hon har inte försökt kontakta mig sen hon kom upp, men har mailat min SON och säger hon ska komma och träffa honom.


"Syster B, en B-syster"

"Ja syster, idag skriver jag om dig, du är dagens offer.
Med bokstäver ska du fördrivas…

Syster B, 14 år äldre än mig, iallafall på papperet, men sen då?
Du fanns inte i mitt liv när jag var barn. Mitt första minne av dig är när mamma gråtande bröt sig in i din lilla lägenhet i Östersund… Det var blod i trappuppgången, blod och vin, från entrén till din dörr. Där inne fanns mer. Men mest tomglas. Ingen syster B. Vart du var och vad som hänt, det fick jag inte veta, eller så minns jag det inte.

Mitt andra minne av dig är från en by utanför Uppsala. Vi letade efter dig, med bil. Åkte runt i panik. Vi visste att du fanns där ute någonstans, naken och blodig. Och full såklart. Jag var runt 10 år. Du var… vuxen?
Vi hittade dig till slut. Din arm var uppskuren från insidan av armbågen till handleden, man såg benet. Du var full, redlös, i panik och hade försökt ta livet av dig för din hund hade rymt. Men du dog inte så du sprang ut och letade. Mitt i vintern, naken, med blodet forsande.

Efter det bodde vi i samma by. Alla visste vem min syster B var. På skolan blev jag retad för alla trodde du var en hora. Gudarna ska veta att du såg ut som det så jag förstår att ungarna trodde det.

När jag blev 14 år började du ta med mig ut. Du klädde upp mig som dig, sminkade upp mig som ett luder, och tog med dig mig och dina betydligt äldre vänner på krogen. Du fick mig att se äldre ut, så det var aldrig något problem att komma in på barerna. Du fyllde både mig och dig med alkohol, och presenterade mig alltid för dina vänner som Feta Syster. Det sved varje gång men visst, ett pris man fick betala för att hänga med dig och dom coola antar jag. En lustig vana du hade var att flörta med karlar, få dom kära och galna av kåthet. Sen hånskrattade du och sa åt dom att ta mig istället. Jag vågade aldrig säga nej… Hur många av dina förbannade vänner har satt på mig bara för att dom inte fick dig? Varför? Var det ditt mål? Hade du kul med vetenskapen om att jag inte vågade säga nej åt varken dom eller dig? Jag var bara 14 år. 14 år och så dum och naiv tydligen…

Åren fortsatte så. Så blev du med barn när jag var 16 år. Vi trodde att du skulle lugna dig nu. Kanske borde vi ha vetat bättre. Du söp lika hejdlöst när du var gravid… Inte skulle du sluta bara för att barnet var fött. Betydde det inget när du bar det så betydde det väl inget när det var fött? En underbar pojk fick du. Plötsligt var jag inte dina vänners sexleksak utan din barnvakt. Jag trivdes bättre som det. Älskade pojken, som om han vore min egen. Han sov hos mig flera gånger i veckan. Ofta fick vi smyga upp och lägga oss i soffan jag och pojken, för du kom hem med okända karlar och intog min säng. När din söta son började prata var det mig han kallade mamma.

Åren gick, och en son till föddes. Jag antar att du hade det sämre med pengar för du började supa på hemmaplan istället för på krogen. Jag var din barnvakt än. Dina pojkar var mitt ansvar, fullt ut. Jag tog hand om dom som om dom vore mina egna. När jag kom hem till dig låg du ofta däckad i deras sängar. Du såväl som deras rum och pojkarna själva var nerspydda. Av dig. Standardproceduren var att tvätta bort din spya från barnen, få dom att sluta gråta, packa lite kläder och ta med dom därifrån. Eventuellt lämna tillbaka dom dagen efter om du nyktrat till.

En gång kom jag hem till dig och fann dig i slagsmål med en karl… Du försökte hugga ihjäl honom med en kökskniv, allt han försökte göra var att stoppa dig. Mitt emellan er stod äldsta pojken, då 4 år… Han grät och försökte stoppa dig. Du hade lika gärna kunnat hugga kniven i din son, men du fattade det inte.

Vi försökte hjälpa dig. På alla jävla tänkbara sätt. Vi försökte. Soc och andra myndigheter försökte. Men inte en enda gång fick vi dig att inse att du faktiskt hade ett problem. Inte en enda gång fattade du vad du utsatte dina underbara pojkar för. Istället var du förbannad på oss, tyckte vi jävlades och ljög. Till slut förlorade du dina barn. Dina två pojkar togs ifrån dig Syster B, men du nekar ändå till att du har problem.

Vet du om att jag, din enda syster, aktivt hjälpte till att ordna så du förlorade dina barn? Har du någonsin fattat det?

När barnen försvann söp du bort huset…
Boendes där du däckade för natten. En busstation, eller en tågstation, om du hade tur hade du en tidning över dig. Helt ensam, hemlös och fast i skiten. Och fortfarande nekande, inga problem där inte. Hjälp fanns, men du vägrade. Ett barn till föddes, en söt flicka, det var inte länge hon var din.

Vi gav upp. Jag gav upp. Jag vet inte vart du finns, vet inte om du lever. Ibland får jag höra talas om att någon sett dig ligga någonstans, utslagen.
Det kan gå år mellan dom beskeden.
Dina barn har det bra nu, pojkarna har tack och lov en far som till slut fick ansvaret. Dom har det bra, fina pojkar. Men dom vet inte om du lever eller inte.
Flickan har en fosterfamilj, och full kontakt med sina halvbröder, jag är så glad åt det, dom finns för varandra. Men inte heller hon vet om du lever.

Syster B. Jag har gett upp. 15 år kämpade jag för dig, försökte stötta, hjälpa, på alla tänkbara sätt. Inte en enda gång stannade du upp och gav respons. Du nekar till ditt beroende. Du nekar till att ha misskött dina barn. Du nekar till allt. Och tycker resten av världen är idioter som bara lägger sig i.
Jag gav upp. Jag avskyr dig kort och gott. Det enda jag har av dig är sorg och mardrömmar. Förstår du? Jag avskyr dig och önskar du inte fanns, men ändå har jag mardrömmar och oroar mig! Tänk då på dina tre barn, som garanterat älskar dig trots allt du gjort dom. Dom vet inte om du lever, du hör inte av dig! För dina barns skull hoppas jag att du dör. Det skulle vara lättare för dom att veta att mamma ÄR död, än att inte veta vart mamma finns, OM hon finns.

Fan ta dig för det du gjort med dina barn. Du kastade bort dom som skräp.
Fan ta dig."

 


En del av mig vill INTE träffa henne, vill inte ha med enne att göra.

En annan del av mig vill träffa henne, men varför?
Jag vill inspektera, se om hon är så nykter som hon påstår, och jag vill VISA UPP MIG OCH MITT LIV!

Sist vi träffades hade jag bara två barn, nu har jag fyra. Sist jag träffade henne vägde jag 50 kilo mer än idag. Ja, jag vill visa henne hur bra liv jag lever, visa henne vad hon valde bort för flaskan.

Fan jag vet inte vad jag ska göra...

 
 
Nun of a Gun

Nun of a Gun

9 februari 2013 16:07

Detta är så har starkt att jag får en stor klump i halsen. Vad du har fått kämpa med och vilken everyday Goddess du är...

http://nunofagun.bloggplatsen.se

Anna

9 februari 2013 16:49

Tack snälla Nun! Det känns som just den här kampen är så långt ifrån slut..

 
Stamp-E

Stamp-E

11 februari 2013 07:49

boof tappade andan.. vilken box i magen.... bra du inser vad som är hennes ansvar och fel, och inte tar på dig det, utan kan leva ditt liv trots allt skit i det förflutna.

Kramar

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Anna

11 februari 2013 07:56

Tack Stampe! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards