Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Det ena och det andra...

Av Anna - 15 januari 2013 08:19

Det här med inskolning är himla kul, dagen blir som helt slaktad. Kl 09.00 börjar G. Klockan 10.00 börjar A. Sen slutar A klockan 11.00 och G klockan 14.00 Att åka hem mellan lämningarna är ingen mening... Så jag och A häckar i bilen en timme. A får psykbryt om bilen står stilla så vi bränner bensin, mindre bra...
Men inskolningen går jättebra! Han trivs, och leker för fullt. Sångstund är toppen!

Idag, i detta kaos, kommer hyresvärden för att byta ett fönster, byta kylskåpet och laga ett element. Jag bokstavligen hatar att släppa in folk och hoppas innerligt han kommer när jag inte är hemma. Fast nytt kylskåp vill jag ju ha... Väntat mer än ett år på det. Hyllorna är trasiga så när man minst anar kommer allt ut när man öppnar kylskåpsdörren. Jättekul när marmeladburkar flyger ut och krossas på gammalt trägolv.

Gymet igår gick bra! Jag tog det lugnt och ryggen mådde faktiskt bra av det. Spinning ikväll, jag får ta det lugnt där med.

Efter gymet ikväll ska jag på en föreläsning igen. Ikväll handlar det om hur man stärker barns självkänsla.

Imorgon är stora dagen D för O som ska operera bort ett stort födelsemärke från huvudet. Gissa om han är nervös? Men Embla hjälper, på alla plan!

Jag ser, helt appropå, för djävlig ut.
Något jag inte nämt är mina tvångstankar... Jag har inte tid att förklara dom nu, men resultatet av dom är att min hals är täckt av illröda sår. På sån nivå att jag skäms att visa mig. På något sätt måste jag lägga av... jävla idioti är det. Jag har försökt, men jag får abstinens.. saknar mitt rubbade beteende.

Jaja... är det inte det ena så är det det andra.

 
 
Jess

Jess

15 januari 2013 09:25

Ju mer jag läser din blogg ju mer inser jag att vi har mer gemensamma nämnare än 4 barn. Skickar lite energi för att mota dina tvångstankar. Hoppas du får en bra dag.

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Anna

15 januari 2013 11:37

Visst är det ganska häftigt va? :-)
Tack Jess, mota på, du fårgärna jaga dom med blåslampa!

 
Jess

Jess

15 januari 2013 12:40

*tänder blåslampan och jagar dom allt jag kan*

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Anna

15 januari 2013 14:35

*thumbs up*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards