Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

Kvalitetstid med rotborsten

Av Anna - 11 januari 2013 12:29

Jag längtar så obeskrivligt till den dag jag för första gången får lämna G och A på dagis 5 timmar och fara hem och vara ENSAM. Bara jag! Inget barn att anpassa sig efter, ingen att ta hänsyn till. Fem långa timmar för mig själv!
Jag längtar...
Och dom fem timmarna ska jag städa så svetten stänker. Köket först. Jag ska skrubba skåp och knäskura golvet. Det ska bli underbart! Och RENT!!!
Snart så!!

 
 
Nun of a Gun

Nun of a Gun

11 januari 2013 19:38

Visst är det bäst i världen att ha en städdag? Att skruva upp musiken och skura bort både skit och bekymmer. Har haft en sådan idag eftersom nästa blir i april :P och är helt slut, men på ett bra sätt. Hoppas du får din städdag snart!

http://nunofagun.bloggplatsen.se

Anna

11 januari 2013 20:01

Jaaa, det är underbart ju!! Musiken skadunka högt och i mitt fall spelas onekligen några accord på luftgitarren med. Dammtussar, ketchupfläckar och hjärnspöken, alla får dom samma omgång sådana dagar!! :-D

 
Jess

Jess

12 januari 2013 03:14

Skrattar gott. ja jag älskar hög musik när jag städar och knäskurar gärna om jag kan. Älskar lukten av såpa.Hoppas din rygg är bättre.

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Anna

12 januari 2013 12:27

Hög musik är själaräddande många gånger! Ryggen är dum och jag har börjat hota den med doktor och sjukgymnast nu. Vi har onekligen en viss konflikt om vem av oss som bestämmer!!

 
Jess

Jess

12 januari 2013 17:11

Ge dig inte ryggen ska inte vinna ;)

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Anna

12 januari 2013 17:13

Nejdå, jag är grymt tjurskallig, jag vinner!! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards