Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Ge mig ett jobb - NU!

Av Anna - 6 januari 2013 09:58

På onsdag börjar A sin inskolning på dagis. Det betyder att inom en snar framtid står jag till världens förfogande. Jag måste hitta något att göra som inte är att byta blöjjor, sjunga Imse Vimse och läsa om hur Bamse och Brummelisa räddar världen. Jag måste hitta ett jobb!
Men Tant A är outbildad och således oattraktiv på marknaden...
Jag ska boka mig en tid på Arbetsförmedlingen och med högt buret huvud klampa in där och säga: Jag är en oskriven bok, gör mig till det som behövs!
Jag vill att AF ska sätta mig på en yrkesutbildning, som leder till ett riktigt jobb. Alternativt ge mig en praktikplats som leder till anställning med internutbildning.
Nu tycker ni säkert att jag har en löjligt naiv tro på AF men vår AF är en av de få som faktiskt fixar saker och inte bara vänder papper. Jag hyser stor tro på dom!
Så vad vill jag egentligen arbeta med? Senaste halvåret har jag lagt många, många timmar på att fundera på just det. Jag har inga drömmar, inget jag kan tindra med ögonen åt och säga att DET vill jag arbeta med! Inget...
Det jag vill är att ha ett riktigt arbete, fast, med human lön och schyssta arbetskamrater. Om det sen är som truckförare, inom äldrevården, som snöröjare, lastbilsshaffis eller i kassan på ICA spelar ingen roll. Jag vet vilka områden jag gärna skulle vilja arbeta...
- Vård inom missbruk/psykiatri/rättsväsendet
- Shaufför, taxi, lastbil, buss
- Väktare
- Kök
Och jag vet vad jag inte vill...
- Skrivbordsjobb
- Barnomsorg
Men jag har inga rena drömmar och mål för jag är välmedveten om att här där jag bor finns inte så många valmöjligheter. Om jag inte vill pendla 20 mil om dagen - och det vägrar jag.
Så ge mig en yrkesutbildning som leder till jobb. Sätt mig i arbete och låta mig få känna att jag GÖR något. Jag må vara outbildad - men jag ger mig jävlar på att det inte finns något jag inte kan lära mig!

 
 
Jess

Jess

6 januari 2013 13:22

Du kan allt tror jag. Det kan alla med lite hjälp av vilja våld och vasselin*S* Jag ska be gudinnorna att hjäpa dig *ler*

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Anna

6 januari 2013 13:24

Tack Jess! :-D

 
Nun of a Gun

Nun of a Gun

7 januari 2013 13:45

Du är grymmast! Som lyckats med vikt och träning, barn, vardag, ryggskott...och en massa mer som inte jag vet men du vet. Såklart kommer du att få ett jobb som passar dig och lycklig den arbetsplatsen du hamnar på!

http://nunofagun.bloggplatsen.se

Anna

8 januari 2013 06:54

Tack snälla Nun! Jag hoppas så att du har rätt! Jag tror det, det känns så, sådär hoppfullt. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards