Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 22 december 2012

Julotta och saknad tro

Av Anna - 22 december 2012 09:07

På tisdag ska jag och S på julotta!
Folk i min omgivning är lite chockade över det beslutet för jag är långt ifrån religiös. Men jag tror det är fint och stämmningsfullt, och vill helt enkelt uppleva det en gång åtminstonde. Jag kan som inte tro på det som sägs i kyrkan, men jag kan uppskatta stämningen och miljön. Och jag kan känna ett visst avund gentemot dom som har en tro, oavsett vad den är. Jag tror att det innebär en trygghet och en gemenskap som jag gärna skulle vilja känna. Men jag är alltså inte troende på något sätt.
S blev jätteglad och vill verkligen gå. O har jag inte frågat än, men jag förväntar mig ett bestämt nej från honom.
Vi får se?! Jag ser fram emot julottan iallafall. Efteråt ska jag ta mig till minneslunden och tända ljus för några saknade själar.

 
 
Jess

Jess

22 december 2012 10:03

Att gå på julotta är jättemysigt och fint. Jag är inte kristen på nåt sätt utan hednisk troende*S*

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Anna

22 december 2012 10:17

Det ska bli mysigt, hoppas jag. Om S inte blir uttråkad och börjar klättra på väggarna!
Hedniskt? Dags för mig att Googla!

 
Jess

Jess

22 december 2012 12:54

Hahahaha jösses. Jo barn e rara när dom börjar klättra runt . Jag är wiccan lilla du*ler*

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Anna

22 december 2012 16:01

Ah ja då hängde jag med lite bättre. :-)
Wiccan känner jag ju till även om jag inte kan stoltsera med någon större kunskap. Spännande!

 
skrivmoster

skrivmoster

26 december 2012 09:58

Fast jag är kristen så har jag inte varit på många julottor. Det beror på mig själv - svårt att komma igång och känna orken att åka iväg så tidigt på morgonen.
Jag går däremot alltid på Välkommen Jul på julafton kl.11 och sjunger och lyssnar på vacker sång, det välbekanta budskapet och stämningen bland alla glada. Efteråt är det alltid glögg, pepparkakor, godis och mingel. Jättetrevligt! I år var vi 130 personer!

Man får tro som man vill. Jag tror på att det finns en god makt och någon som håller sin hand över oss. Kärleken är det viktigaste och den förstör vi människor väldigt ofta genom våra onda gärningar.

För mig är Gud kärleken och min trygghet. Hoppas ni fick en fin julotta och att det gav stämning!
Ha det så gott resten av helgen! kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Anna

26 december 2012 11:37

Ja, visst får man tro det man vill! Jag delar inte din tro, men jag accepterar och respekterar allas val att tro på vad de nu tror på. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards