Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 22 december 2012

Shopping, grankulor och profylax

Av Anna - 22 december 2012 08:25

Igår avklarades julshoppingen. DET VAR ETT HELVETE! Så vansinnigt med folk, och två små pojkar som tyckte det var avskyvärt... Jag fick praktisera djupandning ala profylax mer än en gång kan jag säga.
Men det som skulle handlas kom iallafall med hem, och självklart en hel del som inte skulle handlas med.
Jag anmälde mig till ett zumbapass när jag kom hem för jag kände jag behövde den avslappningen med något roligt. När jag kom dit var det tyvärr inställt så det var bara att surt åka hem igen.
Istället tog jag tag i det där med julgardiner. Jag fick lägga upp dom och böka men nu hänger dom allt där och ser fina ut. Enkla röda längder, helt i min smak. En sån rödfärg som jag kan ha uppe året runt dessutom, så jag behöver inte ta ner dom efter jul. Det kan ju inte bli bättre!!

Idag ska jag åka en tur till M. Jag köpte en julklapp till hennes son nämligen. Häromdagen fick han en smartphone av mig så egentligen behövdes väl inget mer men... Telefonen behövde han och jag hade en till övers så det föll sig naturligt. Nåja, en affisch och ram till den får han i julklapp.

Granen står här i ett hörn och har gjort så sen igår. Jag vet inte hur många gånger jag har hängt upp alla kulor igen... G och A river och sliter, jag hänger upp och profylaxar... Precis som väntat. Plastkulor och torftigt klädd gran, för det är ingen mening att försöka med annat. Inte alls som en julgran ska se ut enligt mig och jag längtar tills det år jag kan gå loss med julgranen som jag vill!!
Men ungarna är nöjda, det är poängen.

Den dag jag inte har barn hemma kommer julen se annorlunda ut. Jag satt och funderade på det igår. Spontant tänkte jag att då kan jag äntligen strunta i julen. Men jag insåg att det kommer jag ju inte... Jag kommer ha en Tant A-version av julen. Med ljus, julblommor och lagom med pynt.
Ljus betyder mycket för mig, jag tycker om ljus. Men med småttingarna begränsas onekligen ljuseldandet med.
Men sen så!

 
 
Jess

Jess

22 december 2012 10:06

Det slår mig mer och mer hur lika vi tänker. Jag har aldrig träffat dig men du skriver på sånt sätt så jag känner som om jag skrivit*S* Ja du granen den är ett kapitel för sig här hemma. Jag har katter ( 6 vuxna och 3 kattungar. bara 2 av dessa är mina)så jag få vara glad om min gran överlever 1 dygn*S*

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Anna

22 december 2012 10:15

Haha jaaa, katter vs gran brukar vara en lågoddsare. När jag hade katt knöt jag fast granen i en fönsterbräda och i taket!! Hjälpte föga..
Ja, att vi tänker lika, den tanken har allt slagit mig med! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards