Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 21 december 2012

Koll på läget!

Av Anna - 21 december 2012 07:18

En klok kvinna, Jess, gav mig en liten kommentar vid rätt tillfälle igår. Precis det lilla som behövdes för att jag skulle samla mig och fixa det här med julen, istället för att panika över det. Tack Jess!!

Okej, tiden är knapp. Då får jag använda den väl då helt enkelt. Strukturera, planera och prioritera!

Städa - jag fixar köket och vardagsrummet. Det är ju där vi håller till. Resten struntar jag i.
Julhandla - idag vid lunch åker jag, maken och dom små till Östersund och fixar dom sista klapparna och annat som behövs. Det mesta av maten fixade jag i Åre igår. G's alla julklappar med.
Pynt och gran - det fick S och O i uppdrag att fixa medan vi är i stan ikväll. Ett jobb dom blev mycket glada över att få!
Pepparkaksbak - ja det är inte för någon av oss tycker nämnvärt om pepparkakor, utan bara för att det blir kul för G att baka. Jag tror G tycker det är lika kul om det blir i mellandagarna, sådeså.
Ischoklad - det gör S på lördag! S, min söte Masterchef.

Och se där - nu har Tant A koll på läget igen!! Igår for jag till Åre och handlade en hel del. Det mesta av maten, alla julklappar till G, och allt som saknades till granen. Det som återstår är julklappar till dom andra tre och julskinka. Sen ska lite annat skaffas såklart, så som gardiner, strykbräda, burspån, byxor, blöjjor, välling, tvättlappar... och sånt.

Men jag känner mig lugn, riktigt behagligt! Säkert har jag glömt något, men vet ni... Det blir jul ändå!

 
 
Jess

Jess

21 december 2012 09:39

Strykbräda är ett fult ord*S* Jag har en och den står och dammar bakom min tvättmaskin. Jag hatar att stryka och min mor blir galen*S* Det ända jag stryker är gardiner*fniss* Ta det lugnt och var rädd om er....
Ha en alldelse underbar midvintersolsståndsdag.... B*B

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Anna

22 december 2012 07:37

Jag håller fullständigt med!! Men plötsligt har jag börjat irritera mig på det faktum att karln går till jobbet i skrynkliga skjortor...
Hoppas ni får en lugn och skön helg!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards