Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Bageri och framtid?

Av Anna - 4 december 2012 14:46

Min S tror inte han kan något, och det är ingen mening att plugga inför prov tex för han kommer ändå misslyckas. Och han satsar således enbart på betyget E på allt, för det är allt han behöver... Ja enligt honom alltså. Det är grymt frustrerande, för alla vi andra vet att han dels kan mer än dom flesta och dels har lättare att lära än genomsnittet. Så efter tjat, gnat, pepp, push och moralkakor återstod mutor. Jag lovade att han och jag skulle åka och fika på Åre Bageri den dag han kom hem med något som fått ett högre betyg än E. Så igår kom han hem stolt som en tupp, och kvittrande som en kyckling. Mycket lyckligt visade han upp ett C på en krönika han skrivit!! Det var bara att hoppa i bilen och fara till bageriet minsann. Jag är så stolt och glad så ni anar inte! Tänk om den ungen kunde förstå hur jäkla bra han kunde vara på allt om han bara försökte ett uns?! Fika blev det, och vi kvittrade ikapp, lika glada bägge två. Han avnjöt en varm choklad, en Cola, en bondkaka och en bit kladdkaka. Jag bejakade barnet inom mig och drack varm choklad med vispgrädde, marshmallows och chokladsås. Till det en kalljäst citronbulle. Hur många kalorier det var vill jag inte ens tänka på. Efter fikat släppte jag av S hemma och for direkt till gymet. Väl där tog jag allt i lite extra och förbannade chokladen som skvalpade i mig. Tanterna undrade muttrande varför jag svettas så och dom inte gör det. Jag svarade brutalärligt: "Det är för att jag tar i och kämpar som f*n, medan ni är fullt upptagna med att kackla om era barn och barnbarn. Prova att fokusera på vad ni gör!!" Jag kände i samma sekund att det där verkligen kunnat stött dom men faktiskt tog dom svaret lika rakt som det var! Skönt det, sura tanter är inget jag känner behov av.
Ikväll är det föreläsning igen. Del 2 av Emotionell Coaching. Ser fram emot det!

Jag funderar som tusan över vad det ska bli av mig nu i januari när jag officiellt blir arbetslös. Jag har inga fina mål, inga avancerade drömmar. Jag vill inte sätta mig i skolbänken för att läsa upp ämnen för att få högskolekompetens. Då lägger jag tid på det och när jag är klar är jag ändå inget... 36 år och inget. Vem skulle anställa mig när världen är full av yngre och väl utbildade? Om jag fick som jag ville skulle AF hjälpa mig med en yrkesutbildning. Inom något där jag sen kan få arbete. Gatuköksbiträde, svetsare, uska eller lastbilschaufför - mig kvittar det. Jag vill ha ett riktigt arbete, en arbetsplats och lön. Vad det är för jobb spelar faktiskt föga roll. Hellst vill jag slippa att arbeta med barn eller sitta bakom ett skrivbord, men det är väl de enda önskemål jag har...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards