Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

Redan less...

Av Anna - 30 november 2012 09:59

Om inte jag är helt ute och cyklar är det första advent nu på söndag. Och jag är redan less på saffransbröd och pepparkakor. Jag ska försöka komma ihåg det nästa år, att inte börja för tidigt. Trist när det blir så... Självförvållat med. Njutningen försvinner ju!
Jag ska föresten ge mig på att baka pepparkakor med G i helgen. Det lär ju bli riktigt kaosartat, men då får det bli det då.
Pulkaåkning för G står också på schemat för helgen. Snön ligger där den ska. Jag har varit och köpt en bra hjälm till G så han ska vara säker i pulkabacken både hemma och på dagis. Självklart med säkerhetsspänne så den öppnas om han skulle råka fastna. 350:- kostade den, jag hade väntat mig värre.

Idag är jag sådär äckligt seg och slö. Jag ligger på soffan och dom små tittar på tecknat. Frusen och trött... Varm choklad eller glögg skulle jag vilja ha... men då måste jag ju resa mig upp ur soffan. Jag har inte funderat klart på om det är värt det.

Diskmaskinen har dött! Måttligt kul... Handdiska ett hushåll på 6 pers är ju måttligt roande. Men det påstås att disk blev diskad även innan diskmaskiner existerade.
Jag ska ringa hyresvärden, men det känns sådär lagom kul det med. Jag har väntat i över ett år nu på ett nytt kylskåp. Hur länge till blir det då inte med en diskmaskin med?
Snillen är dom...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards