Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Jag har crashat.

Av Anna - 23 november 2012 08:23

Jag har crashat. Med ansiktet först, rakt ner i asfalten... Fast mentalt. Jag ligger här på botten av det svarta hålet och orkar inte ens rikta blicken uppåt för att se om det finns något ljus där uppe. Det finns ingen ork nu. Jag gråter, för allt, för inget. En konstant klump i halsen, ett konstant kämpande mot tårarna. Men jag vinner aldrig, tårarna kommer alltid. När jag minst anar det. När jag pratar med ungarna. När jag pratar med min älskade make. När jag bara sitter. När jag försöker sova. När jag äter. När jag duschar. Ingen stund är förskonad.
Jag är inte ledsen, det kommer ändå. Av irritation, ilska, trötthet, frustration. Det känns som att gråta är allt jag kan. Jag orkar inte något annat. Men jag är ju inte ledsen?! Bara tom, så djävulskt tom.
Så skäms jag och mår dåligt över att jag utsätter min älskade familj för det här. Ihärdigt förklarande att det inte beror på dom, att dom inte gjort något fel. Att det bara är jag som är trasig. Jag ber om förlåt, gång på gång. Häromdagen åkte jag till O's skola när han hade rast, för att säga förlåt. För när han gick på morgonen var jag för upptagen med att gråta och hyperventilera för att säga hej då. Allt är åt helvete och jag kan inte hantera något alls. Jag kan inte ens hantera mig själv. På kvällen när alla barn sover kan vi sitta här och titta på tv. Jag sitter uppkrypen mot honom och han håller om. Allt är bra! Och så börjar jag gråta. Hans skjorta blir blöt av tårar, jag hulkar och snorar som en femåring. Och jag kan inte förklara när han frågar varför jag är ledsen. Inget är fel!!
Jag måste ta mig ur det här, för deras skull. Jag funkar inte nu, inte som mamma, inte som fru, inte som någonting. Jag är bara en tom, gråtande massa som hasar runt. Jag har ingen ork kvar. Vill inte vara såhär. Dom förtjänar inte det här.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards