Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

Aj vad skönt!

Av Anna - 19 november 2012 08:24

Jag märker skillad, på både styrkan och konditionen. Från att ha problem att göra en armhävning har jag redan tagit mig till att klara en hel radda! Och när armarna skakar och jag är gråtfärdig och bara vill lägga mig ner och gny... då svär jag som en sjöman inom mig och gör fem till. Från att helt enkelt inte kunna ta mig upp i en crunch utan hjälp kan jag göra en hel massa, om än ej perfekta än. Från att landa med häcken i golvet som en strandad val när jag försökte göra dips, har jag tagit mog till att om än på skakiga armar klara 15. Små, men så grymt härliga framsteg!
Det känns så bra, jag är så nöjd med mig själv. Stolt över hur jag kämpar!
Igår var jag på Zumba för andra gången och jag hängde med så mycket bättre nu. Visst svettades jag som en gris, men det var långt ifrån lika jobbigt som sist!
Vikten stör mig lite... Jag vet ju att jag går ner i vikt gällande fettet. Men jag går upp nästa lika mycket i muskler. Så vågen visar inte någon nämnvärd skillnad. Muskler är toppen, jag behöver dom och vet ju att muskelmassan hjälper till att öka den konstanta förbränningen. Men jag vill ner i vikt, NU. Hur det rent praktiskt ska gå till vete tusan. Mer förbränning, bättre mat. Jag behöver verkligen få loss tummen ur häcken och starta en matdagbok. Men jag drar mig för att göra det, för jag vet den kommer bli obehagligt tom... Desto större anledning att starta en, jag vet...
Ont har jag, en härlig muskelsträckning i låret igår på Zumban. Det är lätt hänt på en gruppträning, jag hänger som med och följer alla andra. Men så är visst inte kroppen så vig som min hjärna tror. Hur rubbat det än låter så är det skönt att ha ont av rätt anledning. Jag har ont för jag har TRÄNAT. För inte så längesedan skulle det ha varit ont för jag vridigt mig snett och fått ryggskott av att försöka nå chokladen utan att behöva resa mig ur soffan. Ikväll är det dags igen, EasyLine och konditionsträning. Den ena tanten har för övrigt messat och påstår hon kommer. Vi får väl se...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards