Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Konsekvenser.

Av Anna - 16 november 2012 13:18

Idag är jag frusen, trött och sliten. Jag har kört på hårt den här veckan, så är det. Igår på vattengymnastiken följde jag inte riktigt som man ska, utan jag drev på mig själv mer än jag brukar. Under hela timmen ska vi jogga i vattnet samtidigt som vi gör ganska lugna rörelser. Istället sprang jag med höga knän, och tog i rejält med hantlar osv. Följden är brutal träningsvärk i låren. Men skönt ändå att få vattengymnastiken att KÄNNAS. Idag ska jag iallafall ta det lugnt, inga större utsvävningar alls. Imorgon ska jag gå på dejt med en crosstrainer på gymet.

Kaoset med S blev trots allt okej igår. När han kom hem frågade jag lite försynt om dwt var han eller O som tagit choklad utan lov. Han blånekade och spelade väldigt oförstående. Då gick jag in i hans rum, plickade upp väskan han gömt det i, och gav den till honom. Och han bröt ihop. Han skämdes som en hund, han bad om ursäkt och mådde verkligen inte bra. Han lämnade ifrån sig dator, telefon och plånbok och protesterade inte alls ens över utegångsförbud. Det blev mycket prat naturligtvis, och jag fick honom att förstå att det inte handlar om chokladen utan om ett redan knakigt förtroende som skadas så djävulsk mycket mer nu. Förklarade att vi inte är arga, men ledsna och mycket besvikna. Att vi faktiskt har extremt svårt att lita på honom. För om han ljuger om så små menlösa saker, vad mer ljuger han om då? After Eight, allt han hade behövt göra var att fråga om han kunde få ju... Det är verkligen inte så att han aldrig får, tvärtom.
Det är inte kul att hålla fast vi de konsekvenser jag utlovat honom. Men jag måste, att ge med sig nu skulle vara en otjänst för oss alla. Tyvärr är det nog lite så att det är just det han är van med... Mamma tycker synd om och ger sig. Dessutom är han grymt bra på att förhandla sig ur situationer den rackarn.
Skygglappar och hörselkåpor på för min del den här gången!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards