Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 15 november 2012

Han ljuger och stjäl.

Av Anna - 15 november 2012 12:25

Små barn, små bekymmer.
Stora barn, stora bekymmer.

Nu ligger S risigt till. Igår köpte jag en ask After Eight till min älskade make. Nu upptäckte vi att det saknas en hel del ur den. S var hemma ensam med dom små 20 minuter imorse så misstankarna riktades såklart direkt på honom. Det är väldigt långt ifrån första gången misstankar som dessa riktas mot honom. Men vi har aldrig kunnat bevisa, och han har alltid blånekat. Jag som mamma har nog tagit honom i försvar allt för mycket med.
Nåväl, snor man After Eight återstår tomma papper, så jag gav mig ut på jakt. Scannade soppåsar och hela hans rum. Och nog fan hittade jag... I hans datorväska ligger en rejäl bunt med oätna After Eight och några tomma papper med. Jag vet inte hur många gånger vi malt, tjatat, misstänkt... Och alltid är han så oskyldig.
Nu har jag bevisen... Och jag undrar hur många gånger han ljugit mig rakt upp i ansiktet. Vi har haft så mycket prat, om lögner, om det tragiska faktum att han ljugit så mycket så vi inte kan lita på honom. Och så kommer det här som en våt jävla disktrasa i ansiktet och bekräftar allt.
Nu blir det stora, och hårda konsekvenser. Säkert låter det för hårt, men nu pratar vi om en unge som i detta fall är en "återfallsförbrytare" som hittils skitit blankt i konsekvenserna. Nu blir han av med mobilen och datorn resten av veckan. Och utegångsförbud resten av veckan. Och självklart ska han med egna pengar ersätta det han snott.
Jag är ledsen, arg, frustrerad och besviken. Ingen mer lek nu S, du kommer inte undan med krokodiltårarna längre. Vänta du bara tills du kommer hem.

 
 
skrivmoster

skrivmoster

18 november 2012 13:45

Inte är det lätt ... men helt rätt, att ta detta på allvar och få honom att förstå. Frestelsen var tydligen stor.

Kram på dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Anna

18 november 2012 13:51

Ja, det blev en hård helg här för honom. Fast bra det på flera sätt, dels fick han en rejäl markering, och dels fick han massa engelskapluggande gjort!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards