Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Överkörd och förbannad.

Av Anna - 12 november 2012 18:45

Vi är FYRA kvinnor som bestämt att träna tillsammans en specifik tid på måndagar. Detta för att slippa vara själv, att vi istället alltid ska kunna ha sällskap av någon. Vi har såklart bytt telefonnummer så vi kan meddela varandra om vi inte kommer. Självklart!

Ingen hörde av sig. Ingen kom.
Jag satt halva dagen och väntade på att få åka till gymet. Sen stod jag där omgiven av fittade bodybuilders och väntade på att dom skulle komma. Till slut tänkte jag att jag börjar värma upp då med crosstrainern eftersom jag trots allt var 10 minuter tidig. Jag är alltid tidig för jag vill inte låta andra vänta på mig...
Efter 25 minuter på crosstrainern är det bara att inse - dom jävlarna kommer inte!! Vad hände med omtanken att ingen skulle vara ensam? Vad hände med att höra av sig?? Jag skickade sms och frågade vart dom var, och skrev att jag tyckte det var lite ensamt...
En svarade: Jag är på Canarieöarna.
En annan svarade: Jag är i Stockholm på kurs.
Den tredje lät meddela att hon numera går datorkurs på måndagskvällar.

Tack så mycket då. Det var knappast så att någon av dom gjorde något oplanerat. Och jag svär att dessa tre kvinnor var väl medvetna om vad dom andra gjorde. Men skit i mig då era jävlar!! Jag är ju white trash jämfört med er, men jag trodde att vuxna kvinnor som gjort en överenskommelse kunde hålla sig till det som är sagt. Jag hade förväntat mig att bli behandlad bättre än såhär. Dom är 50+ alla tre och borde ha mer folkvett än såhär!!

Jag blev så förbannad. Jag kände mig så trampad på. Jag var ilsk så tårarna sprutade och jag ville inget annat än att åka hem och gråta. Men så fan heller!! Behandla mig som skit då, men ni ska INTE få förstöra för mig! Jag körde mitt träningspass, hårdare och mer effektivt än någonsin tidigare. Jag slet som ett djur, ensam och iakttagen av dessa bodybuilders. Säkert undrade dom vad som tog åt den där halvfeta bruden... Men har dom inget annat att fundera på så kan jag ställa upp på det, för all del - glo på. Och vänj er, den synen ska ni få se ofta, det lovar jag.
Jag har tappat respekten för dessa kvinnor. Jag fortsättter som det är bestämt, den tid vi sagt. Jag kommer tillochmed att meddela dom om jag får förhinder och inte kommer. Jag anser nämligen att man ska hålla sitt ord. Men jag kommer inte invänta dom, inte anpassa min takt efter dom, inte låta dom styra MIN träning det minsta lilla. Jag behöver inte dom. Men det ändrar inte att jag tycker dom beter sig som svin mot mig.

Jag ber om ursäkt för svordomar och hemskt språk. Det är tyvärr så jag låter när jag är ilsk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards