Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Zumba

Av Anna - 6 november 2012 12:01

Ikväll ska jag på Zumba. JAG, som är smidig som en ladugårdsvägg och aldrig i mitt liv har dansat! Inte ens som tonåring när tre kvällar i veckan ägnades till utgång. När mina väninnor gick till barer med dansgolv gick jag och deras pojkvänner till den irländska puben med akustisk musik istället. Jo okej, jag har dansat, i ensamhet med sopborsten när jag städat. Och för all del, min mor lärde mig hambo i fyllan när jag var 8 ungefär... Men varken hambo eller sopborsteschottis lär påminna det minsta om Zumba. Det ska bli intressant, helt klart. Jag tror ändå att det borde falla sig naturligt för på något lustigt sätt är jag ändå född med sk musiköra. Spela en låt för mig, ge mig en keyboard och jag repeterar den. Jag kan inga noter, men jag hör toner. Jag är en sån jobbig människa som trummar eller stampar takten till allt. Omedvetet. Och förargligt nog kan jag naturligtvis inte lyssna på reggae utan att börja svaja och gunga i takt som ett fån. Nog borde en ladugårdsvägg kunna snappa upp latinonerven och grejja Zumba med!
Jo, intressant är vad det blir. Jag ser fram emot det.

 
 
Anette

Anette

8 november 2012 15:36

Såg att du skulle testa Zumba hur gick det?? Jag dansar Zumba en gång i veckan & tycker det är kul & jobbigt med men man lär sig.

http://torpforsnettan.bloggplatsen.se

Anna

8 november 2012 15:39

Åh det var.. hysteriskt!! Jag hängde verkligen inte med i steg och rörelser, men jag röjde på efter bästa förmåga. Det var KUL och jag har verkligen aldrig svettats så förr! Tyvärr är Zumban bara då och då, men jag tänker fortsätta! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards