Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

När rutinerna rubbas...

Av Anna - 30 oktober 2012 09:37

Ibland följer dagen inte det mönster man är van med och då kan det bli kaos. Ungarna har novemberlov - det rubbar min dag. Morgonrutinen finns helt enkelt inte. Hela morgonen gick jag här och funderade... helt övertygad om att det ÄR något jag glömt.
O är inte hemma... Vid 8.30 hade S vaknat så jag satt igång gröt åt oss. Dom små stökade runt i bara blöjja i soffan. DÅ, klockan 8.35, kommer jag på vad jag glömt: G SKA TILL DAGIS!!!
Totalpanik helt plötsligt.
Raffsa ihop alla utekläder jag så duktigt tog med från dagis förra veckan. Hitta vanliga kläder... Mössan borttappad och långkalsongerna försvunna. Och grötkok och grötätande samtidigt. Det blev inte bra alls för stackars G... Han var märkbart stressad och förvirrad när han kom till dagis. Himla tok det kan bli.


För övrigt ska jag idag roa mig med att hämta ut Zyban för närmare 1000:- på Apoteksgruppen. Sen vandrar jag glatt vidare till tandläkaren och ska njuta av en härlig rotfyllning. Party hela dagen!!


Träningsvärk har jag. Mina lår gör så ont. Men jag har skrivit det förr - det är ett BRA ont. Fast det känns som jag skulle vilja ge framsidan av låren en omgång med en naggkavel. Jag var på EasyLine igår. Det känns bra, det gick som smidigare igår. Vår lilla tantgrupp som kör det där på måndagar har utökats med ännu en liten tant, så nu är vi fyra. Det är skönt med sällskapet, men samtidigt känner jag att jag skullevilja ha hörlurar och rejält dunkande av tunggung i öronen när jag tränar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards