Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Plasto, del II

Av Anna - 29 oktober 2012 12:31


Idag fick jag då ett svar, här cencurerat från namn och telefonnummer:


" Hej
Det var mig som ni pratade med.

Jag vet inte vad som hänt, men vi har inte skött det här bra.
Har försökt ringa till er utan resultat, kan ni ringa mig så löser vi det här ordentligt på en gång.
Mitt förslag: gå in på vår hemsida och titta vad G önskar sig så löser vi det ordentligt den här gången.

Ber om ursäkt för det här, men nu skall det lösas.

Med Vänlig Hälsning

Xxxxx Xxxxxxxxx
Plasto Sverige
070-xxx xx xx
www.plasto.fi "



Och vad säger man om det? Det känns som om han är totalt ointresserad och suckar medans han skriver.
Försökt ringa? Nummret han har går till en jourtelefon som är mycket väl fungerande, påslagen dygnet runt och aldrig längre bort från min make än 2 meter. Lustigt att han inte lyckats ringa tycker jag.
Gå in på hemsidan och låta G visa vad han önskar? ALLT!? Det låter väl snällt men allt denna man gör är att lägga det på oss: Jamen ta något så vi får den här skiten ur världen!
Vad får vi välja? Vad är G värd enligt dom? Det är garanterat inte vad han är värd för oss. Kan vi inte få en ekonomisk kompensation så vi kan köpa något fint till G från ett företag vi har förtroende för istället?


Jag har bett min älskade make att ringa dom, för jag är rädd att jag inte skulle vara så vänligt sinnad om jag får prata med dom.

 
 
Ingen bild

skrivmoster

30 oktober 2012 08:36

Okej ... dåligt skött var det. Och krystat om telefonsamtal ...
Hoppas att G kan välja nåt han vill ha och att priset inte är avgörande för företaget. Det handlar om goodwill.

Man väljer den lättaste vägen ... ni får ta hand om det! ?

Anna

30 oktober 2012 09:20

Ja visst, precis så det kändes!! Men maken han ringde och nu ska visst en stor trampbilstraktor med släp vara på gång. Jag tror det när jag ser det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards