Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Leksaktillverkaren Plasto i Finland....

Av Anna - 26 oktober 2012 19:17

...fick sig en känga av Tant A idag:


"Till Plasto. Under försommaren 2012 köpte vi en liten traktor med släp av märket Plasto. Pojken vår var under 3 år, men det fanns ingen varning på leksaken och därav ska den vara säker även för de allra minsta. Det tog mindre än en timme innan vår son hade svalt en 3 cm lång metallpinne som lossnade från traktorn. Han hade fruktansvärt ont och panik. Vi fick kontakta akuten, fick råd om vad att mata honom med för att pinnen skulle kunna ta sig igenom hans mage och tarmar utan att ge inre skador. Fick han mer ont skulle vi akut in för röntgen och ev operation. Tack och lov kom metallen ut den naturliga vägen en vecka senare, men oron var inte kul alls. Att sånt inte ska ske pga en leksak som är säker för alla åldrar förstår ju både vi, ni och Ica Supermarket som snabbt tömde leksakshyllan. Ica ringde er och rapporterade händelsen. Vi ringde er, många gånger, för att berätta vad som hänt så olyckan ska kunna undvikas i framtiden. Inte förrän i juli var kontakten med er upprättad ordentligt. Den vi pratade med, som jag tyvärr inte antecknade namnet på, var väldigt trevlig och tillmötesgående. Han avslutade samtalet med att säga att han beklagade det som skett och skulle som plåster på såren så att säga "skicka ett stort paket med leksaker så pojken får fullt upp och kul hela sommaren". Jättekul tyckte vi, oväntat eftersom vi inte ringde griniga och ville ha kompensation. Så sprang vi här hela sommaren och kollade brevlådan med pojken i förväntansfullt släptåg. Nu är det snart november, och världen är vit av snö. Sommaren, och hösten, passerade utan det efterlängtade paketet. Var det bara tomt prat, eller menade han sommaren 2013 måntro?"


Det skickade jag till 4 av de högre inom företaget. Väntar med spänning på svar!

 
 
Ingen bild

skrivmoster

27 oktober 2012 09:27

Usch så otäckt att det lossnade en bit. Att den skulle smakas på var inget ovanligt ... Skönt att den kom ut av sig själv och inte krävde operation. Oron är alldeles tillräcklig ändå.

Jag måste säga att det var "tomma ord och löften". Förstår besvikelsen när lillkillen gick och väntade på paket. Nu får dom verkligen revanschera sig och stå upp för det dom lovat. Annars ... ja då är dom nog ute ur bilden för er del och kanske andras. Eller är de så "stora" att en liten killes erfarenheter inte är värda något??

Kram! Du får berätta fortsättningen - om det blir nån ...?

Anna

27 oktober 2012 11:13

Ja om det blir någon fortsättning, jag har mina tvivel. För min del och några bekanta är Plasto uteslutet redan. Man blir lite bränd när sådana saker sker. Men jag blir ändå sur på dom för vi var trevliga till tusen och nämnde inte en stavelse i närheten av kompensation - det var helt och hållet DERAS påhitt. Då ska dom stå för det med.

Kram på dig Moster!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards