Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Saker kan vara värda så mycket mer.

Av Anna - 26 oktober 2012 07:51

För många år sedan fick jag ett guldhalsband med ett hjärta på av min älskade make. Det halsbandet betyder så mycket för mig, för mig är det ovärdeligt. Nu är det borta...
Jag har det på mig jämt, det har suttit på sen den dag jag fick det. Så igår kände jag mig plötsligt så naken och kall om halsen, och det var borta!!
Jag började gråta som ett barn, vände uppochner på lägenheten och letade febrilt., men jag hittar det inte. Jag vet inte om det försvann i onsdags eller igår, och det gör att det kan vara tappat på gymet, i 4 olika butiker eller på dagis. Eller ute, under all snö. Jag har meddelat 3 butiker och ska till den fjärde idag. Dagis vet om det. Jag ska till Polisen här och berätta med.
Chansen att någon hittar det och lämnar in det är minimal... I dagens samhälle är folk korpar, det finns inte många som inte får dollartecken i ögonen om dom hittar guld på marken.
Men det finns ju en liten, liten chans att någon omtänksam, rar och ärligt människa hittar det!
Ärligt talat ser jag det som borta, jag kommer aldrig få se mitt älskade halsband igen.
Jag är så innerligt ledsen över det här, ledsen så det gör ont i mig.
Maken försöker trösta, säger det är sånt som händer, säger att jag ska få nytt. Men det är ju inte det det handlar om. Jag vill inte ha ett halsband... jag vill ha DET halsbandet!!
Varje gång jag känner där det lilla hjärtat borde vara rinner tårar...

 
 
Ingen bild

skrivmoster

26 oktober 2012 09:43

Åh vad jag känner med dig! Skulle känna precis som du om det drabbade mig. Hoppas innerligt att någon ärlig och varm person kan förstå, att lämna in halsbandet om det hittas. Jag håller tummarna för det!

Kram!

Anna

26 oktober 2012 11:37

Tack Moster. Det är så ledsamt, jag saknar det mer än jag trodde man kunde sakna en sak...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards