Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

I did it! I did, I did!!!

Av Anna - 25 oktober 2012 07:15

Igår var det då dags för gymet igen. Gruppträning med ledare minsann. 60 minuter brutalt svettande på GetUp Cirkelträning. Med fokus på styrka och kondition. Det var fullsatt och blandningen av folk var total! Unga, medelålders, pensionärer. Några totalt otränade, några med en jäkla fart, och mitt i allt en grymt fittad bodybuilder.
Jag slet som ett djur, och fick brutalt inse att vissa muskler är... obefintliga.
Armhävningar, situps och dips lär det bli smygträning på här hemma!
När det var klart och vi satt på varsin matta för stretching följt av avslappning hände något knök med mitt lår. Jag bände till åt fel håll på något sätt när jag skulle sätta mig ner och smärtan var och är brutal. Det fick tillochmed bli en Voltaren när jag skulle sova. Lite bättre känns det idag men det gör elakt ont. Men det ger sig det med!

Det var så extremt mycket roligare än jag trodde! Den dumma rädslan jag har att bli utstirrad och skrattad åt fick gömma sig i ett hörn och skämmas över sin existens. ALLA var glada, trevliga och väldigt uppmuntrande!! Jag fick beröm både av ledare och deltagare faktiskt.
Det var häftigt att vara där och jag längtar till nästa onsdag. Det är lyckligt jag konstaterar att DET DÄR SKA JAG FORTSÄTTA MED!!

 
 
skrivmoster

skrivmoster

25 oktober 2012 10:33

Jag gläds med dig över att du lyckats övervinna dina tankar och att du idag trivs och längtar dit igen! Så bra för både kropp och själ!

Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Anna

25 oktober 2012 10:49

Jag har som ont i hela kroppen, utmattad så tårarna rinner utan orsak. Samtidigt är jag glad över det, det onda och utmattningen, för det är så av rätt anledning! Jag går som i något fånigt lyckorus över min träning.

Kramar i massor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards