Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Sin egen lyckas smed.

Av Anna - 22 oktober 2012 09:43

Din största fiende är du själv.


Jag har insett att om jag vill ändra något med mig själv och mitt liv, behöver jag tre saker.

Vilja, mod och styrka.

Jag måste ha VILJAN att förändras, MODET att faktiskt göra det och STYRKAN att fullfölja.

Nu vet jag att jag har viljan, och banne mig jag har modet. Allt hänger nu på styrkan. Att tjurskalligt och envist kämpa vidare även om det blir jobbigt och slitigt.

Så mycket tro som jag har på mig själv just nu har jag aldrig haft förr. Jag har vänt mitt sätt att tänka så totalt.


Man väljer själv, ofta omedvetet hur man ska hantera saker.
Och människan är så bra på att måla fan på väggen!!
Men det ska man inte helt enkelt, för vill han dit klättrar han upp själv. Att gå genom livet och förvänta sig att misslyckas slutar inte på något annat sätt än att man gör just det. Självdestruktivt tänkande.
"Det är ingen mening att jag försöker, jag klarar ju inte det."
Man fyller sig själv med skitsnack till den nivå då det blir sanning, ens livsstil.

Eller så bryter man med sitt sämre inre, spottar sig i nävarna och tar sig an livet!


Det är DET jag gör nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards