Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

Godmorgon världen!

Av Anna - 19 oktober 2012 08:22

Då var de stora ute ur huset och det är bara jag och de små hemma. Frukosten blev mannagrynsgröt idag, och självklart betyder det att jag mår illa. GBP och mjölkgröt är ingen bra kombination. Men det vet jag ju, så det är ett val jag får ta.

Igår var det vattengymnastik. Jag skulle basta en timme innan men så flög fan i mig. Jag bastade istället 30 minuter, sen simmade jag i 30 minuter innan vi körde igång. Jisses vad det kändes i kroppen!!
Sen upptäckte jag två fel jag gör under vattengymnastiken. Varje fredagsmorgon brukar jag ha svårt att ta mig ur sängen pga ont i rygg och axlar, det beror nog på felaktiga rörelser. Så igår hade jag stort fokus på att göra rätt, och idag har jag banne mig inte ont! Men ack så svårt att göra rätt när man väl vant sig med att göra fel...

Jag behöver köpa skor. Jag tror ett parrktiga träningsskor är viktigt att ha till gymmet. Jag får så lätt ont i fötterna, och det får inte stjälpa mig i det här. Så då är frågan, ska jag fara 16 mil tor och köpa billigast möjligt eller chansa på att hitta något jag har råd med i Åre?
Fan vet...

Ikväll ska jag och S på en joikföreställning med Anti Mikkel Gaup. Aningen udda va? Min ide men S hakade på direkt. Kan bli kul, och vi har ju som inget annat för oss iallafall.

 
 
Ingen bild

skrivmoster

19 oktober 2012 10:15

Det var inte illa att orka med så mycket på en gång! Du verkar energisk! Att bryta en mönster man hållit på med länge är inte lätt. Bra att du kunde göra det och slapp det onda för en gångs skull.

Jojk har jag inte hört så mycket och visst kan det verka udda att gå på en sån föreställning. Men vadå? Allt nytt är oftast inspirerande. Man kanske går hem väldigt glad och drar en egen jojk??
Ha det så trevligt!

Anna

19 oktober 2012 10:40

ja det är gratis och jag slogs av tanken "Varför inte, det kan vara kul att vidga sina vyer?!"
:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards