Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Godmorgon underbara värld!

Av Anna - 14 oktober 2012 08:32

Jag trodde jag skulle vakna med rejäl ryggvärk och stelhet. Men inte då! Jag mår strålande i kroppen ju, mäkta förvånande!


Igår såg jag vem ledaren för Zumban är. En helt vanlig kvinna i 40-50års åldern. Det känns bra!
Jag är ju som sagt väldigt nojjig över att vistas bland folk... Häromdagen gjorde jag som så att jag mailade gymmet. Jag förklarade obarmhärtigt rakt mina rädslor och nojjor. Pinsamt men vad gör man då.. Endera det och kanske få till en lösning, eller sitta här och nojja och låta rädslan vinna.
Jag fick snabbt svar på mitt mail från en trevlig människa som svarade att jag garanterat inte skulle sticka ut ur mängden där. Denna någon hade tillochmed kollat listorna på vilka som brukar gå på Zumba och berättade att dom flesta var kvinnor 40-50 år i mycket varierande kroppsform. Jag fick av denne någon uppmaningen att komma dit den 16:e och känna mig för.
Det var ett långt och väldigt betryggande mail jag fick och det kändes skönt! Jag är väldigt hoppfull!!
Jag vill vill vill!!!


För övrigt är vintern här. Utsikten från balkongen är en vit horisont. Och då menar jag inte fjällen utan skogshorisonten på andra sidan vattnet. Snön smyger sig nära och snart är den här. Återigen dags för slitet med overaller, mössor, vantar, kängor och griniga barn som bajsar preciiis när alla ytterkläder är på och det är dags att gå. Det är så dom funkar. Jojo.


Idag ska jag roa mig med städning. Ska lura med mig S på en prommenad tänkte jag. Sen har jag nog inte så mycket mer på G. Skulle vilja baka men det går emot mina försök att inte äta massa skit. Så jag får nog avstå det även om en bit kardemummakaka lockar.
Jo just, handla måste jag... Keson är slut och jag har abstinens...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards